۱۶ هزار داوطلب خارجی در اوکراین برای دفاع از این کشور می‌جنگند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:44

۱۶ هزار داوطلب خارجی در اوکراین برای دفاع از این کشور می‌جنگند

شماره: 16989
Aa Aa

وزیر خارجه روسیه نیز گفته برخی از رهبران خارجی در حال آماده شدن برای جنگ علیه روسیه هستند و آمریکا اهداف ناپلئون و هیتلر را دنبال می‌ کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ادعا کرد؛
۱۶ هزار داوطلب خارجی در اوکراین برای دفاع از این کشور می‌جنگند

همزمان با اننتشار خبر تصرف شهر خرسون اوکراین توسط روس‌ها، ولودیمیر زلنسکی مدعی شد که تاکنون ۹ هزار سرباز روس در این نبردها کشته شده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اسکای نیوز، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه همچنان با مقاومت شدید اوکراینی‌ها اعم از نظامی و غیرنظامی در سراسر کشور مواجه هستند و هنوز نتوانسته‌اند دولت کی‌یف را سرنگون کنند.

او  در یک پیام ویدیویی خطاب به نیروهای روسیه گفت:

"به خانه خود برگردید". تنها یک چیز از اوکراینی‌ها خواهید دید: مقاومت، مقاومت شدید. چنان مقاومتی که برای همیشه به یاد خواهند آورد که ما از آنچه مال خودمان است دست نمی‌کشیم و به یاد خواهند آورد جنگ میهنی چیست.

زلنسکی گفت:

«ما همه بناها، خیابان‌ها و شهرها را از نو خواهیم ساخت. و آن‌هایی که کشته شدند، فراموش نخواهند شد. ما با هم هستیم و خدا با ماست. شما (ارتش روسیه) آمده‌اید تا مردم و شهرهایمان را از بین ببرید و همه چیز را از ما بگیرید.»

وی هشدار داد: آنها هرجا بروند نابود می شوند. آنها اینجا آرامش و غذا نخواهند داشت.

او همچنین با بیان این که اولین گروه از جنگجویان خارجی برای کمک به دفاع از کشور در برابر تهاجم روسیه وارد اوکراین شده است اعلام کرد:

«اوکراین به داوطلبان خارجی خوش‌آمد می‌گوید. اولین گروه از ۱۶ هزار نفری که اعلام آمادگی کرده‌اند در حال حاضر در راه هستند تا برای حفظ آزادی و زندگی به ما بپیوندند.»

 
او از متحدان اوکراین برای ارسال تسلیحات به این کشور قدردانی کرد و گفت: «
ما روزانه مهمات جدیدی از شرکایمان، از دوستان واقعی دریافت می‌کنیم. ما هر روز سلاح‌های قوی‌تری داریم.»
زلنسکی همچنین از طرحی برای بازسازی کشور پس از جنگ خبر داد و گفت که برنامه‌ای برای کمک به اوکراینی‌هایی که شغل خود را از دست داده‌اند تنظیم شده و قول داد که تمام حقوق بازنشستگان نیز پرداخت شود.
 
زلنسکی گفت: «اوکراینی‌ها در تمام مناطقی که در جنگ سوخته‌اند همه چیز لازم را دریافت می‌کنند. ستاد هماهنگی به طور کامل کار می‌کند و محموله‌های واقعی بشردوستانه در راه است.»
  •  

همزمان گزارش ها از خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین حاکی از آن است که بمباران این شهر ادامه دارد.

نیروهای مسلح اوکراین اعلام کردند که شهر بندری ماریوپول توسط نیروهای روسی محاصره شده است اما با وجود گلوله‌باران شدید همچنان در کنترل اوکراین است.

به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا، کمبود مواد غذایی، سوخت و همچنین مقاومت اوکراین، پیشروی خودروهای نظامی روسیه را برای رسیدن به مقاصد مورد نظر کند کرده است.

  •  

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت:

برخی از رهبران خارجی در حال آماده شدن برای جنگ علیه روسیه هستند و مسکو نیز قصد دارد عملیات نظامی خود در اوکراین را تا پایان ادامه دهد.

آمریکایی‌ها تلاش دارند تا دیدگاه‌ خودشان از آینده اروپا را به ما تحمیل کنند. ناپلئون و هیتلر این اهداف را دنبال می‌کردند که کل اروپا را زیر سلطه بگیرند؛ حال آمریکایی‌ها اروپا را تحت کنترل گرفته‌اند.

او گفت:

تفکرات جنگ هسته‌ای در سر روس‌ها نیست. سیاستمداران غربی است که جنگ هسته‌ای را تکرار می‌کنند و این در سر روس‌ها نیست.

وزیر خارجه روسیه اوکراین را "رژیم نئونازی کی‌یف" توصیف کرد و گفت؛

نیروهای اوکراینی حین عقب‌نشینی از دونباس از غیرنظامیان غارت کردند، خودروهایشان را گرفتند. آنها غارتگر هستند. در مناطق دیگر از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شود.

لاوروف همچنین گفت که روسیه با اوکراین پای میز مذاکره می‌نشیند "اما تنها به یک شرط که طرفین مذاکره برابر باشند." روسیه تسلیم دیکته‌های غرب نخواهد شد. موضوع جنگ هسته‌ای توسط روسیه مطرح نمی‌شود. امیدوارم که شرکای غربی ما آرام شده و آماده گفت‌وگو شوند. روسیه زیر بار فشار و زور نخواهد رفت و هیچ توافق دیکته شده‌ای را قبول نخواهد کرد. صحبت درباره احتمال جنگ هسته‌ای توسط ناتو و اوکراین مطرح می‌شود نه روسیه.

  •  

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، حمله روسیه به اوکراین را “هولوکاست” خواند و از مسکو خواست تا به این درگیری خاتمه دهد:

روسیه باید کشتن این مردم را متوقف کند و یک توافق می‌تواند به این درگیری خاتمه بدهد..

  •  

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مکالمه تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود تاکید کرد که نبرد با «ملی‌گرایان اوکراین» را «بدون سازش» ادامه خواهد داد.

او تهدید کرد که شروط مسکو در قبال اوکراین ممکن است افزایش یابد.

پوتین به دنبال تصرف کل خاک اوکراین است

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اما پس از مکالمه تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود به این نتیجه رسیده است که او به دنبال تصرف کل خاک اوکراین است.

کاخ الیزه می گوید از نظر امانوئل مکرون همچنان «بدترین شرایط» در راه است زیرا رئیس‌جمهوری روسیه در گفتگویش با او «بسیار مصمم» بوده است.

  •  

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه روسیه قطعنامه صادر کرد

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به قطعنامه‌ای رأی داد که در آن از روسیه خواسته شده است فوراً اقداماتش علیه مراکز هسته‌ای اوکراین را متوقف کند.

در این قطعنامه از اقدام نظامی روسیه به اوکراین ابراز تأسف شده و تاکید شده که این مسئله تهدید جدی و مستقیم علیه امنیت مراکز هسته‌ای اوکراین محسوب می‌شود.

این قطعنامه با رأی موافق ۳۵ عضو شورای حکام تصویب شده است. 

سنگال، ویتنام، پاکستان، آفریقای جنوبی و هند به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

  •  

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار گفت‌وگوی مستقیم با «ولادیمیر پوتین» همتای اوکراینی خود شد.

وی که در کنفرانسی خبری صحبت می‌کرد گفت که مذاکره مستقیم «تنها راه توقف جنگ خواهد بود».

زلنسکی خطاب به پوتین گفت:

«ما به روسیه حمله نکردیم و نقشه‌ای برای حمله نداشتیم. از ما چه میخواهی؟ کشور ما را رها کن».

او با اشاره به مذاکرات اخیری که پوتین بر سر یک میز دراز در دفتر کارش داشته است گفت:

«با من به گفت‌وگو بنشین. نه با فاصله ۳۰ متری.  من گاز نمی‌گیرم، از چه می‌ترسی؟»

او با اشاره به اهمیت گفتگو اظهار داشت:

«هر گفت و شنودی از گلوله‌ها مهم‌تر است.»

  •  

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اظهار داشت که سیر عملیات جنگی در اوکراین نشان می دهد که فدراسیون روسیه دقیقاً با نئونازیست ها می جنگد.

او در نشست شورای امنیت روسیه گفت:
"در طی یک عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن و "نازی زدایی" اوکراین، نظامیان روسی خط دفاعی را در منطقه ولنوواخا، که ملی‌گرایان تقریباً هشت سال در حال تقویت آن بودند شکستند. سربازان و افسران شجاعانه و با درک کامل حقانیت خود عمل می کنند و با وجود جراحات به انجام وظیفه خود ادامه می دهند. در این میان، ملی گرایان و مزدوران خارجی در اوکراین از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند".

 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان