«جو بایدن» ارتش روسیه را به «نسل‌کشی» در اوکراین متهم کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 4:51

«جو بایدن» ارتش روسیه را به «نسل‌کشی» در اوکراین متهم کرد

شماره: 17402
Aa Aa

همزمان پوتین با بیان این که تشدید عملیات رزمی متأسفانه بر میزان تلفات اثر می‌گذارد گفته ادعاهای غرب درباره رخدادهای بوچا "جعلی" است.

مذاکرات صلح با اوکراین به بن‌بست رسیده است؛
 «جو بایدن» ارتش روسیه را به «نسل‌کشی» در اوکراین متهم کرد

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به درگیری‌های مسکو و کی‌یف برای نخستین بار ارتش روسیه را به «نسل‌کشی» در اوکراین متهم کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در جریان سفر به آیووا گفت: 

«بودجه خانواده شما، توانایی شما برای پر کردن بنزین خودروهایتان هیچ کدام از اینها نباید به اعلام جنگ و نسل‌کشی دیکتاتوری در آن سوی جهان بستگی داشته باشد».

بایدن پیش‌تر، در پاسخ به این سؤال که آیا کشتار در بوچه به منزله نسل‌کشی است گفته بود که «نه، من فکر می‌کنم که یک جنایت جنگی است».

  •  

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با بیان این که مذاکرات صلح با اوکراین به بن‌بست رسیده ادعاهای غرب درباره رخدادهای بوچا را "جعلی" خواند.

او گفت که مذاکرات صلح با اوکراین به بن‌بست رسیده است و متعهد شد جنگ را ادامه دهد:

«عملیات‌های ما در مناطق معین اوکراین در خدمت آن بوده است که نیروها را یکپارچه سازیم، خسارت‌هایی را (به اوکراینی‌ها) وارد کنیم و زیرساخت‌های نظامی را نابود سازیم. هدف این بوده است که پیش‌شرط‌های یک عملیات فعال‌تر در منطقه دونباس را فراهم سازیم.»

پوتین در مورد طولانی شدن تهاجم نظامی به اوکراین گفت که سرعت را باید پایین آورد تا مانع تلفات بیشتر شد:

«من اغلب می‌شنوم که سؤال می‌کنند: آیا سریع‌تر نمی‌شود؟ بله این امر امکان‌پذیر است اما تشدید عملیات رزمی متأسفانه بر میزان تلفات اثر می‌گذارد.»

وی گفت:

طرف اوکراینی از اجرای توافقات در مذاکرات استانبول سر باز می‌زند. عملیات ما طبق نقشه پیش می‌رود و تا تحقق اهداف اصلی ادامه دارد.

پوتین اوکراین را به عدم پایبندی به امتیازات قبلی متهم کرد و گفت موضع کی‌یف تغییری نکرده است.

وی با اشاره به ادعای غرب مبنی بر "کشتار غیرنظامیان غیرمسلح" در بوچا و دیگر شهرهای شمال اوکراین گفت این اتهامات "جعلی" است:

«علیه بشار اسد نیز اتهاماتی در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی مطرح می‌شد. ما با همین اطلاعات جعلی در مورد بوچا سر و کار داریم.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان