آستان قدس رضوی بزرگترین مرکز فرهنگی ایران است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 5:12

آستان قدس رضوی بزرگترین مرکز فرهنگی ایران است

شماره: 12458
Aa Aa

اروپا که به بهانه اجرای حکم قانونی یک مجرم اشک تمساح می‌ریزد چرا در قبال تحریم مؤسساتی که هدفشان احیای زندگی انسان‌هاست سکوت کرده‌است؟

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران؛
آستان قدس رضوی بزرگترین مرکز فرهنگی ایران است

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه در بازدید از مراحل پیشرفت تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با اشاره به تحریم تشکیلات سازنده واکسن کرونا اظهار داشت:

تحریمِ تشکیلاتِ سازنده واکسنِ کرونا ثابت کرد که مشکل آمریکایی‌ها فقط با "حقوق بشر" نیست بلکه آن‌ها با "خود بشر" مشکل دارند. آمریکایی‌ها با تحریم تشکیلات سازنده واکسن کرونا قبل از این که شرکت دانش‌بنیان برکت را تحریم کنند، "پیمان استراتژیک دوجانبه با کرونا" برای کشتار انسان‌ها را امضا کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، باقری‌کنی افزود:

شرکت ایرانی دانش‌بنیان برکت همچنان که یکه و تنها به مصاف کرونا رفت و آن را مقتدرانه شکست داد، امریکا را نیز در دستیابی به اهداف شومش در شیوع ویروس کرونا ناکام خواهد گذاشت اما واشنگتن با جداکردن خود از صف جهانی مقابله با کرونا به هم‌پیمان راهبردی ویروس کووید-۱۹ برای کشتار انسان‌ها تبدیل شده است. تحریم شرکت دانش‌بنیان سازنده واکسن کرونا تنها سه موجود شر را در دنیا خوشحال کرد؛ ویروس کووید-١٩، رئیس جمهور امریکا و نخست‌وزیر اسرائیل. دولت‌های اروپایی که به بهانه اجرای حکم قانونی یک مجرم اشک تمساح می‌ریزند چرا در قبال تحریم مؤسساتی که تنها هدفشان احیای زندگی انسان‌هاست، سکوت کرده‌اند؟

دبیر ستاد حقوق بشر گفت:

تحریم بزرگترین مرکز فرهنگی ایران از سوی آمریکایی‌های بی‌فرهنگ که روزی خواب ضربه به ۵۲ نقطه فرهنگی در ایران را می‌دیدند دور از انتظار نبود اما سکوت مجامع جهانی مدعی حمایت از فرهنگ و صیانت از حقوق بشر در قبال این اقدام ضدفرهنگی و نقض حقوق صدها میلیون عاشق دلباخته آستان قدس رضوی توجیه‌پذیر نیست. تبدیل تهدید ضدفرهنگی ضربه نظامی به ۵۲ مرکز فرهنگی ایران در سال ۹۸ به تحریم آستان قدس رضوی در سال ۹۹ بیش از پیش ناتوانی امریکا در مقابله با اراده ملت ایران را ثابت کرد. کارنامه درخشان آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خدمت به توده‌های مردم به‌ویژه ضعفا و مستضعفان، هیچ توجیهی برای سکوت دولت‌ها و مراجع بین‌المللی مدعی حقوق بشر باقی نمی‌گذارد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه اماکن مقدس مذهبی در حقوق بین الملل همواره مصون از تعرض بوده و آمریکا با این اقدام خود مجددا قواعد حقوقی و اخلاقی را زیر پا گذاشت افزود:

ترور و تحریم دو روی سکه جنایت آمریکا و اسرائیل علیه ملت‌های مستقل هستند. جنایت تحریم شرکت سازنده واکسن کرونا روی دیگر جنایت ترور شهید فخری زاده دانشمند سازنده واکسن کرونا است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان