آمار مبتلایان به کرونا در ایران سیر صعودی دارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 4:10

آمار مبتلایان به کرونا در ایران سیر صعودی دارد

شماره: 10197
Aa Aa

در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹در ایران شناسایی شده و مجموع جانباختگان بیماری به ۸ هزار و ۴۲۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران خبر داد؛
آمار مبتلایان به کرونا در ایران سیر صعودی دارد

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود:

در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۰خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۹۰۱مورد بستری و هزار و ۱۹۴ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۴۲۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

سادات لاری بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۳۸ هزار و ۴۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۶۳۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: آمار مبتلایان کرونا در استانهای کردستان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمانشاه رو به افزایش است.

در روزهای گذشته به طور کلی آمار مبتلایان کرونا در کشور سیر صعودی داشته است. امیدواریم مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور به کاهش موارد و کنترل اپیدمی کووید۱۹ کمک کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان