آمریکا می گوید عملکرد ایران در منطقه مانع ثبات منطقه است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 22 ارديبهشت 1403 - 7:03

آمریکا می گوید عملکرد ایران در منطقه مانع ثبات منطقه است

شماره: 12663
Aa Aa

آنتونی بلینکن گفته دولت بشار اسد و همچنین حضور نظامیان مورد حمایت کشورهای همسایه مانند ایران در جولان تهدید امنیتی قابل توجهی برای اسرائیل است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد؛
آمریکا می گوید عملکرد ایران در منطقه مانع ثبات منطقه است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره رویکرد آمریکا نسبت به بازگشت به توافق هسته‌ای گفت:

رئیس جمهور به وضوح موضعش در این باره را بیان کرده است؛ اگر ایران به پایبندی به تعهداتش در توافق بازگردد ما هم همین کار را خواهیم کرد و سپس تلاش خواهیم کرد با همکاری متحدانمان به توافقی طولانی مدت تر و مستحکم تر برسیم. همچنین موضوعات دیگری را از جمله موشک‌های ایران و عملکرد ثبات زدای ایران در منطقه را مطرح خواهیم کرد. این ها هم باید مطرح شوند. 

به گزارش اسپادانا خبر، وی در گفتگو با سی. ان. ان افزود:

مشکلی که اکنون با آن مواجهیم این است که ایران در ماه های اخیر محدودیت ها را که به موجب توافق ایجاد شده بود یکی پس از دیگری لغو کرده است.  ما از توافق خارج شدیم. ایران تلاش کرد بسیاری از محدودیت ها در توافق را لغو کند و نتیجه این شده است که آن ها بیش از پیش به داشتن توان تولید مواد شکافت پذیر کافی برای یک سلاح هسته ای در کوتاه مدت نزدیک شده اند. توافق به مدت یک سال این امر را به عقب انداخته بود اما اکنون طبق گزارش ها به سه یا چهار ماه رسیده است. اولین چیزی که اهمیت دارد این است که ایران به پایبندی به تعهداتش بازگردد. اگر این کار را کنند مسیر دیپلماسی باز می شود و ما مایلیم آن را طی کنیم. 
بلینکن در پاسخ به این سوال که آیا ایران باید گام اول را در بازگشت به پایبندی به توافق هسته ای بردارد، اظهار کرد:

این چیزی است که اظهارات رئیس‌جمهور درباره آن بسیار واضح بوده است. آن ها باید به پایبندی به توافق بازگردند و اگر این کار را کنند ما هم دنبال انجام دادن همین کار خواهیم بود. 

بلینکن همچنین اعلام کرد امنیت ارتفاعات جولان برای امنیت اسرائیل مهم است. به عنوان یک مساله عملی به نظر من کنترل جولان در این شرایط از اهمیت واقعی برخوردار است. بحث حقوقی آن منطقه در شرایط فعلی سوریه سخت است اما به آن نگاه می‌کنیم. دولت بشار اسد و همچنین حضور نظامیان مورد حمایت کشورهای همسایه مانند ایران تهدید امنیتی قابل توجهی برای اسرائیل است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان