ایران هرگز نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:45

ایران هرگز نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند

شماره: 14638
Aa Aa

او گفته ما دیپلماسی را در اولویت اول قرار می‌دهیم ولی اگر دیپلماسی جوابگو نباشد گزینه‌های دیگر را در نظر خواهیم گرفت.

جو بایدن در دیدار با نخست وزیر اسرائیل؛
ایران هرگز نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با نخست وزیر اسرائیل کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان را غم انگیز دانست اما بر تداوم عملیات خروج از افغانستان تاکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او اظهار داشت:

ما در مورد تهدید ایران و تعهد خود برای اطمینان از اینکه ایران هرگز نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند بحث خواهیم کرد. رابطه آمریکا و اسرائیل تا جایی که می تواند قوی است. ما در مورد تعهدمان برای امنیت اسرائیل و تهدید ایران گفتگو خواهیم کرد. ما دیپلماسی را در اولویت اول قرار می‌دهیم ولی اگر دیپلماسی جوابگو نباشد گزینه‌های دیگر را در نظر خواهیم گرفت.

نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز در سخنانی گفت:

اسرائیل همواره در کنار آمریکا ایستاده است و ما به حمایت شما اطمینان داریم. اسرائیل می‌داند هرگز در سراسر جهان هم ‌پیمانی بهتر و مورد اعتمادتر از آمریکا پیدا نخواهد کرد. اگر دیپلماسی در قبال تهران کار نکند گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

او بر لزوم توقف استفاده از سانتریفیوژهای ایران برای غنی سازی اورانیوم تاکید کرده و از تدوین استراتژی جدیدی برای ایران خبر داد که قصد دارد با بایدن در مورد آن صحبت کند:

ما یک استراتژی جامع ایجاد کرده ایم که در مورد آن صحبت خواهیم کرد. هدف اول جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه و هدف دوم این است که ایران را برای همیشه از احتمال توسعه سلاح های هسته ای باز دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان