آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد ایران سلاح هسته‌ای تولید کند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 12:51

آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد ایران سلاح هسته‌ای تولید کند

شماره: 21442
Aa Aa

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته گزارش های مسموميت دختران دانش‌آموز در ايران بسیار نگران کننده هستند. مقامات ایرانی عاملان را پاسخگو کنند.

یپلماسی بهترین راه اما همه گزینه‌ها روی میز است؛
آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد ایران سلاح هسته‌ای تولید کند

«ند پرایس»‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین گفت: «دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است اما همه گزینه‌ها هم روی میز است».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رصد، پرایس اظهار داشت:

«ما به عزم خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی بسیار پایبند هستیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تکرار کرد احیای برجام ماه‌هاست در دستور کار قرار ندارد.

ند پرایس در رابطه با گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر مشاهده ذرات اورانیوم با غنای 83.7 درصدی در تاسیسات هسته‌ای فردو گفت که کشورش هرگز اجازه نخواهد داد ایران سلاح هسته‌ای تولید کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت:

رئیس‌جمهور (جو) بایدن تعهد جدی و قاطعانه‌ای داده است که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت. هرگز اجازه وقوع چنین امری را نخواهیم داد.

او گفت:

قصد داریم برای مساله برنامه‌هسته‌ای ایران یک راه‌حل پایدار پیدا کنیم.

وی در واکنش به مسموميت دختران دانش‌آموز در ايران نیز گفت:

ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم. آنها بسیار نگران کننده هستند زیرا زنان و دختران در همه‌ جا از حق فطری برای آموزش برخوردارند و آموزش یک حق بشری جهانی است. این حقی است که زنان و دختران در ایران، افغانستان و سراسر جهان باید داشته باشند. تحصیل زنان و دختران «برای پیشبرد امنیت اقتصادی زنان و تحقق برابری جنسیتی ضروری است. ما از مقامات ایرانی انتظار داریم که این مسمومیت‌های گزارش شده را به طور کامل بررسی کنند و هر کاری که می توانند برای متوقف کردن آنها و پاسخگویی عاملان انجام دهند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان