اتحادیه اروپا: ایران از کاهش تعهدات هسته ای جدا خودداری کند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 2:35

اتحادیه اروپا: ایران از کاهش تعهدات هسته ای جدا خودداری کند

شماره: 8448
Aa Aa

مقامات ایران هشدار داده اند اگر اتحادیه اروپا گام های موثری برای تامین خواسته های تهران برندارد گام های بعدی را برای کاهش تعهدات برخواهند برداشت.

رسانه های بین المللی گزارش دادند؛
اتحادیه اروپا: ایران از کاهش تعهدات هسته ای جدا خودداری کند

اتحادیه اروپا از ایران خواست از برداشتن گام های بعدی برای کاهش تعهدات برجامی خود اجتناب کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، اتحادیه اروپا از ایران خواست از برداشتن گام های بیشتر که به کاهش تعهدات هسته ای اش منجر می شود، جدا خودداری کند.

پیشنهاد اتحادیه اروپا به ایران در حالیست که مقاماتی ایرانی بارها هشدار داده اند اگر اتحادیه اروپا گام های موثری برای حفظ برجام و تامین خواسته های تهران برندارد گام های بعدی را برای کاهش تعهدات هسته ای خود خواهند برداشت.

پیش تر، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که هنوز مسائل زیادی در گفت و گوها میان اروپا و ایران باقی مانده است که باید حل و فصل شود.

وی گفت: این روند بسیار حساس و شکننده است اما خوشبختانه گفت وگوها با اعتماد نسبی جریان دارد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم پس از نشست خبری با رسانه های بنگلادشی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات با اروپایی ها گفت:

ما از روز اول اعلام کردیم که آمادگی مذاکره داریم اما گام‌های خودمان را بر می داریم. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، این گام‌ها می‌تواند متوقف شود و حتی به عقب برگردد اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و اروپایی‌ها نتوانند تعهداتشان را حداقل در رابطه با فروش نفت و بازگشت پول نفت ایران به شکل های مختلف انجام دهند، ایران گام هایش را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: ما در فاصله دو روز آینده گام سوم را بر خواهیم داشت و آقای رئیس‌جمهور اعلام کرده اند که گام سوم گامی است که تأثیرات چشمگیری در برنامه هسته‌ای ایران دارد و بعد از آن هم در مذاکره حضور خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه یادآور شد: بعد از دو ماه طبق رویه خودمان و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد گام چهارم اتخاذ خواهد شد و باز هم مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان