اصل مذاکرات وین قابل قبول است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 8:50

اصل مذاکرات وین قابل قبول است

شماره: 14706
Aa Aa

مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریم ها و تامین حقوق حقه ایران بیانجامد| آلمان مذاکرات انجام شده برای ارسال واکسن بایون تک را نهایی کند.

وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با هایکوماس؛
اصل مذاکرات وین قابل قبول است

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان از این کشور خواست برای نهایی کردن مذاکرات انجام شده برای ارسال واکسن بایون تک اقدام نماید.

به گزارش اسپادانا خبر، او از دورویی آمریکایی ها که حتی در ارسال کالاهای دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان نیز موانع تحریمی ایجاد کرده اند انتقاد کرد و گفت:

آمریکایی ها درک درستی از منطقه و مردم‌ آن به‌ویژه ایران ندارند و باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمیتوانند صحبت کنند و این ادبیاتی که گاه و بیگاه بکار میگیرند نه تنها کمکی به حل مشکلات نمیکند بلکه خود مساله ساز است.

او گفت:

اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام می شود اما مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریم ها و تامین حقوق حقه ایران بیانجامد.

امیر عبداللهیان به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهد.

وزیر خارجه آلمان نیز آمادگی این کشور برای انجام کلیه اقدامات به منظور ارسال واکسن بایون تک به مقصد ایران را اعلام کرد.

او آغاز هرچه سریعتر گفتگوهای وین را خواستار شد و آمادگی کشورش برای ارتقا همه‌جانبه روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان