اتحادیه اروپا تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی ایران را حفظ می‌‎کند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 15:31

اتحادیه اروپا تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی ایران را حفظ می‌‎کند

شماره: 23749
Aa Aa

در این بیانیه آمده کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کردند که تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی را حفظ کنند.

شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد؛
اتحادیه اروپا تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی ایران را حفظ می‌‎کند

شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه تسلیحاتی و موشکی که در تاریخ ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد را همچنان حفظ می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، طبق بیانیه‌ای که شورای اروپا منتشر کرده کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز توافق کردند که تحریم‌ها ذیل مقررات تحریم‌ها در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی را علیه ایران حفظ کند.

در این بیانیه آمده است:

شورا اقدامات قانونی لازم را برای حفظ  تحریم‌هایی(علیه ایران) انجام داد که در ابتدا توسط سازمان ملل علیه افراد و نهادهایی(در ایران) اعمال شده بود که در فعالیت‌های هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک نقش داشته یا وابستگی‌هایی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند. شورا همچنین توافق کرد که اقدامات(تحریمی) علیه نهاد و افرادهایی را حفظ کند که قبلا مشمول مقررات تحریمی اتحادیه اروپا بوده‌اند به ویژه آنان که به اشاعه تسلیحات اتمی توسط ایران و تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی مرتبط هستند.

به گفته شورای اروپا این تحریم‌ها علیه ایران تازه نیستند و وضعیت آن دسته از تحریم‌های اتحادیه اروپا که پیشتر ذیل توافق هسته‌ای لغو شده‌ بودند تغییری نکرده است.

  •  

تصمیم شورای وزیران اروپا غیرقانونی است

کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم شورای وزیران اروپا برای اجرانکردنِ تعهدات برجامی در رفع تحریم تسلیحاتی ایران گفت:

این اقدام نقض صریح تعهدات اتحادیه و ۳ کشور اروپایی ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و عملی همراه با سوءنیت و عملی یکجانبه، غیرقانونی و از لحاظ سیاسی غیرقابل توجیه است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان