اتحادیه اروپا همیشه به تعهدات خود در برجام عمل کرده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:32

اتحادیه اروپا همیشه به تعهدات خود در برجام عمل کرده است

شماره: 12540
Aa Aa

پیتر استانو می گوید به لطف تلاش‌های اتحادیه اروپا بوده که دولت ترامپ برای تجدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران موفق نشده است.

سخنگوی امنیتی و امور خارجی اتحادیه اروپا؛
اتحادیه اروپا همیشه به تعهدات خود در برجام عمل کرده است

پیتر استانو، سخنگوی سیاست امنیتی و امور خارجی اتحادیه اروپا با ابراز امیدواری نسبت به دوران بایدن تاکید کرد:

تمام تلاش‌ها بر زنده نگه داشتن برجام متمرکز است. به لطف تلاش‌های اروپا، ترامپ موفق به احیای تحریم‌های سازمان ملل نشد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با ایلنا گفته است:

روی کار آمدن جو بایدن فصل جدیدی را در روابط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آغاز می‌کند. همانطور که رئیس‌جمهور بایدن اشاره کرد‌، کارهای زیادی برای اصلاح و بازسازی وجود دارد هم در داخل و هم در خارج از کشور آمریکا اما انتخاب بایدن بیش از هر چیز اکنون به منزله فرصت است. ما به عنوان اتحادیه اروپا آماده احیای مشارکت خود با آمریکا هستیم و تعهد قوی خود را نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک و پشتیبانی مداوم از آن تکرار می‌کنیم.

وی گفت:

برجام عنصر اصلی در ساختار منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای جهانی و یک دستاورد دیپلماسی چندجانبه است که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را به اتفاق آرا تایید کرد. تمام تلاش‌های ما بر زنده نگه داشتن برجام و حصول اطمینان از اجرای کامل آن توسط همه امضاکنندگان و همچنین تلاش برای بازگشت ایالات متحده به این توافق متمرکز است.

او بیان این که اتحادیه اروپا همیشه به تعهدات خود عمل کرده است گفت:

توسعه اینستکس INSTEX فقط یکی از این موارد است. علاوه بر این، واکنش اتحادیه اروپا همیشه در اظهار تاسف از خروج ایالات متحده از برجام و برقراری مجدد تحریم‌های یک جانبه آمریکا و تأثیر منفی آن بر ایران بسیار شفاف بوده است. به لطف تلاش‌های اتحادیه اروپا بود که دولت ترامپ برای تجدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران موفق نبود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان