اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 18:03

اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد

شماره: 17998
Aa Aa

رئیس شورای اروپا می گوید این تصمیم با هدف اعمال فشار حداکثری به روسیه و ترغیب این کشور به توقف تهاجم نظامی به اوکراین اتخاذ شده است.

با اجماع سران بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا؛
اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد

رهبران اتحادیه اروپا بر سر بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه که کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت از این کشور تا پایان سال جاری را نیز شامل می‌شود به توافق دست یافتند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، سران بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا ضمن اعطای معافیت به مجارستان بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه برای اعضای این اتحادیه ممنوع کردند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا با انتشار توییتی ضمن اعلام توافق سران اتحادیه برای ممنوعیت واردات حداکثری نفت از روسیه تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرد که این ممنوعیت بیش از دو سوم واردات نفتی از روسیه را در بر می‌گیرد و سبب خواهد شد تا بخش بزرگی از منبع تامین مالی ماشین جنگی مسکو قطع شود.

رئیس شورای اروپا یادآور شد که تصمیم سران کشورهای عضو با هدف اعمال فشار حداکثری به روسیه و ترغیب این کشور به توقف تهاجم نظامی به اوکراین اتخاذ شده است.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز در پایان نشست رهبران اتحادیه در توییتر نوشت:

«به واسطه تعهد داوطلبانه برلین و ورشو برای توقف واردات نفت از طریق خط لوله دروژبا تحریم تازه ‌روسیه زمینه کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت اروپا از این کشور را تا پایان سال جاری فراهم می‌کند.»

بسته تحریم‌های جدید همچنین فهرست تحریم اشخاص و نهاد‌های نزدیک و وابسته به مسکو را گسترده‌تر کرده است.

در این راستا علاوه بر افزوده شدن نام ۶۰ شخصیت دیگر از جمله کیریل یکم، اسقف اعظم کلیسای اتدکس روسیه به فهرست سیاه تحریم‌های روسیه دسترسی بزرگترین بانک این کشور به سیستم مالی بین‌المللی سوئیفت نیز قطع شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پیش از تصویب بسته تحریمی جدید در یک کنفرانس ویدئویی خطاب به رهبران اروپایی خواستار یکپارچه شدن کشورهای عضو اتحادیه و اتخاذ موضعی قاطعانه برای اعمال فشار به روسیه شده بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان