خطر فروپاشی توافق هسته ای ایران وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 20:59

خطر فروپاشی توافق هسته ای ایران وجود دارد

شماره: 17104
Aa Aa

هیچ طرفی نباید از مذاکرات هسته‌ای ایران در راستای منافع خود بهره‌برداری کند تا تضمین‌هایی را که هیچ ربطی به این توافق‌نامه ندارد به دست‌آورد.

در بیانیه مشترک فرانسه، آلمان و بریتانیا اعلام شد؛
خطر فروپاشی توافق هسته ای ایران وجود دارد

تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای پس از توقف ناگهانی مذاکرات وین اعلام کردند که هیچ طرفی نباید به دنبال سوءاستفاده از مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا در یک بیانیه مشترک با بیان این که توافق بر سر مسئله هسته‌ای ایران همچنان گزینه روی میز است‏ و باید هرچه سریع‌تر حاصل شود اعلام کردند:
«خروج احتمالی مذاکرات وین از مسیر اصلی خود می‌تواند به فروپاشی توافق‌نامه هسته‌ای ایران منجر شود. هیچ طرفی نباید از مذاکرات هسته‌ای ایران در راستای منافع خود بهره‌برداری کند تا تضمین‌هایی را که هیچ ربطی به این توافق‌نامه ندارد به دست‌آورد. این خطر منجر به فروپاشی توافق می‌شود و مردم ایران را از لغو تحریم‌ها و جامعه بین‌المللی را از تضمین‌های لازم درباره برنامه هسته‌ای ایران محروم می‌کند.»

در این بیانیه‌ به روسیه هشدار داده شده است که دریافت ضمانت جهت تداوم روابط اقتصادی-تجاری‌ با ایران در پی متحمل شدن تحریم‌های واشینگتن به خاطر جنگ اوکراین خطر از بین رفتن توافق هسته‌ای ایران را در بر دارد که ''روند مذاکرات آن تقریبا تکمیل شده است''.

در این بیانیه آمده است:

توافق روی میز باید در نهایت فوریت نهایی شود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان