ادعای نقض حقوق بشر در ایران نهایت طنز است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 0:18

ادعای نقض حقوق بشر در ایران نهایت طنز است

شماره: 16879
Aa Aa

همه تحریم‌های تصویب شده باید برداشته شوند چه به برنامه هسته‌ای مرتبط باشند یا به اتحادهای منطقه‌ای یا توانایی‌های موشکی یا نقض ادعایی حقوق بشر.

مرندی، تحلیلگر و کارشناس سیاسی حاضر در وین؛
ادعای نقض حقوق بشر در ایران نهایت طنز است

«محمد مرندی» تحلیلگر و کارشناس سیاسی حاضر در وین بر لزوم برداشته شدن همه تحریم‌های ایران در نتیجه توافق احتمالی در پایتخت اتریش و راستی‌آزمایی آن تاکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی به شبکه «پرس تی‌وی» گفت:

مسئله اصلی که ایرانی‌ها به دنبال آن بوده‌اند این حقیقت است که همه قوانین مختلفی که توسط آمریکا تصویب شده و تحریم‌های مختلفی که توسط ایالات متحده تحت عناوین مختلف تصویب شده بخشی از کارزار فشار حداکثری بوده‌اند باید برداشته شوند چه به برنامه هسته‌ای مرتبط باشند یا به اتحادهای منطقه‌ای ایران یا توانایی‌های دفاع موشکی ایران یا نقض ادعایی حقوق بشر که البته نهایت طنز از سوی کشورهای غربی است که خود کشورهای منطقه ما را یکی پس از دیگر ویران کرده‌اند. همه آن‌ها (تحریم‌ها) باید به دو دلیل برداشته شود یکی این که مقام‌های آمریکایی ه‌خصوص در دوران رژیم ترامپ اذعان کرده‌اند که همه این‌ها بخشی از کارزار فشار حداکثری است تا ایران را وادار کنند تغییرات در توافق هسته‌ای را بپذیرد، پس به رغم آن که می‌گویند درباره برنامه دفاع موشکی ایران یا چیز دیگری است در واقعیت مرتبط با برجام و برنامه هسته‌ای است و همه این تحریم‌ها نقض توافق هسته‌ای است. در توافق هسته‌ای، آمریکا و متحدان غربی‌اش نه تنها قرار است رژیم تحریم‌ها را پایان دهند و اجازه دهند تجارت ایران به حالت عادی بازگردد بلکه آن‌ها در واقع قرار است آن را تسهیل کنند و این تحریم‌ها مانع این اتفاق می‌شوند.

مرندی افزود:

ایرانی‌ها اصرار داشته‌اند که همه آن تحریم‌ها در چارچوب رژیم فشار حداکثری که زنان و کودکان را هدف قرار داده باید برداشته شود و باید (رفع آن‌ها) راستی‌آزمایی شود؛ این خیلی پیچیده است به عبارت دیگر اگر به طور مثال ایران بخواهد با یک کشور تجارت کند، اگر بخواهد نفت صادر کند باید این راستی‌آزمایی را ببیند که کشتی‌ها می‌توانند با بیمه بنادر را ترک کنند، که پول می‌تواند از بانکی به بانک دیگر منتقل شود که نفت می‌تواند به بندر دیگری برسد و آن بندر می‌تواند کشتی را بپذیرد، همه این‌ها باید راستی‌آزمایی شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان