از امنیت کشیرانی حمایت می‌کنیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 8:36

از امنیت کشیرانی حمایت می‌کنیم

شماره: 24699
Aa Aa

رژیم اشغالگر اسراییل امنیت منطقه را به مخاطره انداخته است. از ابتکار عمل دولت افریقای جنوبی در بین المللی کردن شکایت علیه جنایتکاران جنگی اسراییل حمایت میکنیم؛ اجماع حاصله در اتحادیه افریقا در حمایت از فلسطین مورد توجه ما است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در کلمبو؛
از امنیت کشیرانی حمایت می‌کنیم

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در کلمبو و در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود گفت:

با سریلانکا توافق کردیم مناسبات را در تمامی زمینه‌های مورد علاقه ارتقا ببخشیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او اظهار داشت:

امروز گفتگوهای مفصل و توافقات نتیجه بخشی را داشتیم و همه ابعاد همکاری های سیاسی اقتصادی گردشگری را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم. توافق کردیم مناسبات را در تمامی زمینه‌های مورد علاقه ارتقا ببخشیم. اتفاق‌نظر داشتیم کمیسیون مشترک همکاری‌های  افتصادی بزودی برگزار شود.

وی گفت:

مناسبات جامع و مفیدی با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور داشتیم. رئیس‌جمهور از توافقات به عمل آمده بین وزرای خارجه دو‌کشور قویا استقبال و بر دعوت از رئیسی برای سفر به سریلانکا تاکید کرد. امیدواریم در اولین فرصت ممکن شاهد سفر دکتر رئیسی به سریلانکا باشیم.

او اعلام کرد که بزودی در چارچوب مناسبات قوی دو کشور شاهد افتتاح نیروگاه یکصد مگاواتی خواهیم بود.

امیرعبداللهیان گفت:

با توجه به اینکه اخیرا دو ناو ایرانی در سواحل سری لانکا پهلو گرفتند ما از امنیت کشیرانی در خلیج فارس اقیانوس هند و منطقه حمایت میکنیم. رژیم اشغالگر اسراییل امنیت منطقه را به مخاطره انداخته است. ما از موضع قویی سری لانکا در پیوستن به قطعنامه سازمان ملل متحد برای توقف جنایت در غزه قدردانی و بار دیگر از ابتکار عمل دولت افریقای جنوبی در بین المللی کردن شکایت علیه جنایتکاران جنگی اسراییل حمایت میکنیم.

او گفت:

اجماع حاصله در اتحادیه افریقا در حمایت از فلسطین مورد توجه ما است. اتفاق نظر داریم در مجامع منطقه ای الگوی بکار گرفته شده در اتحادیه افریقا تکرار بشود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان