اضافه شدن اجاره‌بها بیش از ۲۵ درصد ممنوع شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 0:00

اضافه شدن اجاره‌بها بیش از ۲۵ درصد ممنوع شد

شماره: 10392
Aa Aa

روحانی از تصویب طرحی خبر داده که برمبنای آن میزان افزایش اجاره‌ها در شهرها بالاتر از ۲۰ درصد و استان‌ها بالاتر از ۱۵ درصد نمی‌تواند باشد.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد؛
اضافه شدن اجاره‌بها بیش از ۲۵ درصد ممنوع شد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:

افزایش اجاره‌ها برای مردم طاقت‌فرسا شده است لذا ما امروز گفتیم که وزارت مسکن و وزارت کشور طرح‌هایی را برای مسأله مسکن بیاورند و تصویب کنیم که زمین ارزان و مصالح با تسهیلات در اختیار سازنده قرار گیرد. همچنین تشریفات شهرداری به حداقل برسد و حتی اگر امکان دارد، غیرحضوری شود تا در این زمینه تسریع انجام شود. قرار شد که همه این‌ها تهیه شده و در جلسات بعد بررسی و تصویب شود.

به گزارش اسپادانا خبر، رییس‌جمهور با اشاره به مصوبه قبلی ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تمدید اجاره‌ها به مدت دو ماه اظهار داشت:

درخصوص اجاره‌ها ما در یک مقطعی گفته بودیم که اجاره‌ها دو ماه تمدید شود اما در مدت بعد از آن برخی افزایش اجاره‌ها مستاجران را تحت فشار قرار داد لذا امروز تصویب شد که اگر تاکنون مستاجر و موجر متنی را امضا نکردند، میزان افزایش اجاره‌ها نسبت به سال قبل در تهران بالاتر از ۲۵ درصد، در شهرها بالاتر از ۲۰ درصد و استان‌ها بالاتر از ۱۵ درصد نمی‌تواند باشد.

وی ادامه داد:

این مصوبه از فردا اجرایی است و مبنایی برای اجاره‌بها خواهد بود و زمان اجرای آن تا زمانی است که وزارت بهداشت و درمان ما شرایط ویروس را از حالت اضطرار خارج کند. در غیر اینصورت این مصوبه تا ۳ ماه قابل اجرا است و بعد از سه ماه هم مجدداً ستاد درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان