اقدام در راستای ضعف نظام منکر است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 17:05

اقدام در راستای ضعف نظام منکر است

شماره: 14582
Aa Aa

او با بیان این که متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در حجاب خلاصه شده از راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران برای مبارزه با فساد خبر داده است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛
اقدام در راستای ضعف نظام منکر است

«محمد صالح هاشمی گلپایگانی» سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ایران و در نشست خبری خود گفت:

برابر اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر امری همگانی است. ما در این زمینه قطعا حمایت و آموزش های لازم را خواهیم داشت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او گفت:

از مردم می خواهیم این موضوع را جدی بگیرند. بی تفاوتی در جامعه باعث از بین رفتن مردم جامعه و مرگ انقلاب می شود. متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در حجاب خلاصه شده در حالی که براساس تعریف مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر در همه ارکان وجود دارد. حفظ نظام جمهوری مهمترین امر به معروف است و هر کسی که در راستای ضعف نظام جمهوری اسلامی اقدام می کند منکر انجام داده و باید با آن برخورد شود و هرکسی که در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی اقدام می کند امر به معروف می‌کند.

وی ادامه داد:

روش امر به معروف در قانون و دین مشخص است و تعدی از آن را درست نمی دانیم. خیلی از مشکلات و منکرات در جامعه فساد اداری و اقتصادی است و مردم توقع دارند امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه انجام شود از همین رو در خصوص راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان برنامه جدی داریم. در همه دستگاه‌ها شورای امر به معروف و نهی از منکر داریم وظیفه این شورا برابر قانون مشخص است اما ما از آنها می خواهیم که فقط به مسایل فرهنگی نپردازند و ما توقع داریم به مسایل تخلف در ادارات نیز بپردازند به طور مثال اگر برخورد بدی با ارباب رجوع شود منکر است و باید با آن برخورد شود. گشت ارشاد مدیران از اولویت های ما است و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان