امنیت رهبر مخالفان ونزوئلا خط قرمز جامعه جهانی است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 19:00

امنیت رهبر مخالفان ونزوئلا خط قرمز جامعه جهانی است

شماره: 6963
Aa Aa

موگرینی گفته: هر اقدامی که استقلال، امنیت یا هویت گوآیدو را به خطر بیندازد با محکومیت‌ از سوی جامعه جهانی مواجه خواهد شد.

هشدار اتحادیه اروپا به دولت مستقر ونزوئلا؛
امنیت رهبر مخالفان ونزوئلا خط قرمز جامعه جهانی است

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که هرگونه اقدامی که آزادی و امنیت رهبر اپوریسیون ونزوئلا را به خطر بیندازد باعث به وجود آمدن دامنه گسترده‌تر و جدیدتری از بحران‌ها پیرامون این کشور شده و با محکومیت قاطع جهانی مواجه می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اسپوتنیک، خوآن گوآیدوی تحت حمایت آمریکا که در ماه ژانویه خود را رئیس جمهور این کشور خواند در ۲۲ فوریه در اقدامی معترضانه به حکم یکی از دادگاه‌های قضائی عالی ونزوئلا مبنی بر ممنوعیت خروج از کشور به دلیل تحقیقات در دست انجام، به کلمبیا رفت. بعد از اینکه گوآیدو موفق نشد تا کمک‌های بشر دوستانه را که از سوی آمریکا برای ونزوئلا به مرز این کشور با کلمبیا فرستاده شده بود به مردم کشورش برساند اعلام کرد که به خانه برمی‌گردد.

بر اساس گفته‌های “خوآن کارلوس والدز”، معاون قاضی دادگاه عالی ونزوئلا، گوآیدو به دلیل نقض حکم ممنوعیت سفرش به خارج با ۳۰ سال حبس در زندان مواجه خواهد شد.

فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از سوی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا بر عقیده خود مبنی بر اینکه راه حل بحران چند بعدی که ونزوئلا را فرا گرفته تنها می‌تواند یک راه حل سیاسی، دموکراتیک و مسالمت‌آمیز باشد تاکید دارد. در این رابطه هر اقدامی که استقلال، امنیت یا هویت گوآیدو را خدشه دار کند و

به خطر بیندازد با افزایش تنش‌ها و محکومیت‌ها از سوی جامعه جهانی مواجه خواهد شد.

بر اساس گفته‌های موگرینی اعضای مجمع ملی ونزوئلا “از مصونیت قانون اساسی برخوردارند که باید به آن کاملاً احترام گذاشته شود” و “با این روش آنها می‌توانند قانون‌گذاری را بدون ذره‌ای ترس و احساس خطر بر روی خود یا خانواده شأن انجام دهند.”

این بیانیه همچنین متذکر شد که این اتحادیه به “نظارت نزدیک وقایع ونزوئلا با همکاری اعضای گروه تماس بین‌المللی و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود” ادامه می‌دهد.

داده‌اند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان