اگر «جمهور» برود حکومت اسلامی هم باقی نمی ماند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:55

اگر «جمهور» برود حکومت اسلامی هم باقی نمی ماند

شماره: 13679
Aa Aa

او گفته قالب «جمهوری اسلامی» به معنای آوردن عنصری به نام «رأی مردم» و دخالت دادن آن در «مشروعیت حکومت» در «فقه اسلامی» است.

سید حسن خمینی عنوان کرد؛
اگر «جمهور» برود حکومت اسلامی هم باقی نمی ماند

سید حسن خمینی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش ایران گفت:

۱۵ خرداد سرآغاز نوع جدیدی از مبارزه است که تا قبل از او در ایران نیست. قبل از آن مسلمانان داخل مبارزه بوده اند ولی محور «دین» و «مرجعیت» نبوده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، سیدحسن خمینی یادآور شد: 

قالب «جمهوری اسلامی» به معنای آوردن عنصری به نام «رأی مردم» و دخالت دادن آن در «مشروعیت حکومت» در «فقه اسلامی» است یعنی پیوند دادن «دینداری» با «مردم» و اینکه حکومت باید از ریشه های عمیق مردم برآید.

وی اظهار داشت:

جا دارد تقدیر کنم و عرض ارادت کنم خدمت رهبر معظم انقلاب که در سالگرد ارتحال امام این مسأله را خوب توضیح دادند چرا که شاهد بودیم خیلی ها می خواستند در این آب گل آلود مسائل سیاسی انتقام خودشان را از جمهوریت بگیرند و فراموش کرده بودند که میراث بزرگ امام «جمهوری اسلامی» است و باید با حفظ احترام و تکریمی که رهبر معظم انقلاب نسبت به بحث جمهوریت داشتند و تأکیدی که روی این مسأله کردند. به هوش باشیم در مقام عمل هم کسانی نباشند که این را لطمه بزنند. در حوزه نظری نباید «جمهوریت» لطمه بخورد و به همان اندازه که اسلام برای ما مقدس است جمهوریت هم رکن بزرگی برای حکومت اسلامی است. اگر «جمهور» برود اسلام هم لطمه می بیند و حکومت اسلامی هم باقی نمی ماند.

وی افزود:

باید مراقب باشیم در دام کسانی نیفتیم که احیانا می خواهند دین را از عرصه زندگی فردی یا جمعی انسان ها خارج کنند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان