اگر خرج این نظام نشویم به پشیزی نمی‌ارزیم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 7:45

اگر خرج این نظام نشویم به پشیزی نمی‌ارزیم

شماره: 13827
Aa Aa

مردم در انتخابات ریاست جمهوری هوشمندانه بهترین فرد را برگزیدند؛ اهل کوچک‌ترین تملق نیستم و آن سید بزرگوار هم این موضوع را می‌داند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران؛
اگر خرج این نظام نشویم به پشیزی نمی‌ارزیم

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در جلسه ستاد استانی کرونا در گلستان گفت:

در بین افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری مطرح بودند مردم هوشمندانه بهترین فرد را برگزیدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

ما اگر خرج این نظام و مردم نشویم به پشیزی نمی‌ارزیم. آنچه که می‌گویم با کمال آزادگی است و اهل کوچک‌ترین تملق نیستم و آن سید بزرگوار هم این موضوع را می‌داند. پدرم راننده کامیون بود و مرا با رزق حلال و عدم وابستگی بزرگ کرد.

وی افزود:

وقتی وارد وزارت بهداشت شدم مجموعه‌ای به نام سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی کانون‌های پر مشکلی بود. وقتی به یک لانه زنبور دست کردم، گزش‌های عدیده‌ای آزارم دادند ولی با خدای خودم عهد بسته بودم که برای پاکیزه کردن ذهن مردم تلاش کنم. خیلی بازی‌ها راه انداختند. پول دادند برای توییت زدن. آدم خریدند که یکی از آنها محکوم به حبس شد. میلیاردها پول مطرح بود و من هم ایستاده بودم در حمایت از تولید داخل و بولدوزرها روشن بود که از روی جنازه من رد شود. وقتی آیت‌الله رییسی، رییس قوه قضاییه شد و این مسایل را به صورت خصوصی با وی در میان گذاشتم، قوت قلب جدیدی شد برای مبارزه من با این فساد سازمان یافته و ایستادم تا آخرین مراحلی که باید پیگیری می کردم. ما در کرونا خیلی رنج کشیدیدم و یکی از کسانی که در این راه ما را کمک کرد ایشان بودند که به همه قضات دستور دادند تا هرکس در مورد کرونا تعلل کرد با او برخورد شود و هروقت که می‌خواستند به سفری بروند از دفتر ما استعلام می‌کردند و من در این مدت شرمسار این محبت‌ها و رعایت‌های ایشان بودم و خواستم این را به عنوان کسی شهادت دهم که مشتاق خلاص شدن از این کسوت پر عذاب است.

وزیر بهداشت ادامه داد:

نمی‌دانید که در یکسال گذشته ما چه کشیدیم. از کشورهایی که خودشان را دوست ما می‌دانستند به دری نبود که نزنیم که واکسن تهیه کنیم. تازه بعضی‌ها که دوست ما بودند گفتند واکسن را مستقیم به شما نمی‌دهیم، می‌دهیم به فلان کشور تا بدهد به فلان کشور و یک مُحَلِلی پیدا شود در داخل تا اسم ما لو نرود که آمریکا به ما فشار آورد. بعد مُحَلِل هم پز می‌داد که فلان قدر واکسن وارد کرده در حالی که جانش را یک عده دیگر کنده بودند و آقایان فقط تحویل می‌گرفتند و دست ما می‌دادند و بعد هر روز مصاحبه می‌کردند. خلاصه این بدبختی‌ها را هم تحمل کردیم و از همه سمت کشیدیم البته بگذریم چون معامله با خدا است.

نمکی ادامه داد:

به پدیده‌ای رسیدیم که باید برایش جشن ملی گرفت و آن هم ساخت واکسن کرونا است. روزی که ما اقدام به ساخت کردیم خیلی‌ها مسخره کردند اما غیر از صحبت با خارجی‌ها که واکسن تحت لیسانس و انتقال دانش فنی داشته باشیم، همه متخصصین را جمع کردیم. از اردیبهشت پارسال با خارجی‌ها صحبت کردیم و امروز در نقطه‌ای ایستادیم که دولت بعدی دیگر چیزی به اسم واکسن دغدغه‌اش نخواهد بود. ما از اول زمستان علاوه بر تامین نیاز داخل می‌توانیم صادر کننده باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان