ایران از سامانه موشکی شفق رونمایی کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 0:23

ایران از سامانه موشکی شفق رونمایی کرد

شماره: 24563
Aa Aa

این سامانه با ارتقای هدف‌گیری اهداف دشمن تا شعاع 20 کیلومتر با امکان نقطه‌زنی بالا قابلیت استفاده در انواع راهبردهای عملیاتی جنگ‌های آینده را دارد.

 

با طراحی متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز؛
ایران از سامانه موشکی شفق رونمایی کرد

با حضور امیر سرلشکر موسوی، موشک هواپایه ضدزره «شفق» و دوربین هواپایه‌ «یوسف» هوانیروز در ستاد این نیرو رونمایی شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، این سامانه توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز طراحی و تولید شده‌ است.

سامانه موشکی هواپایه‌ی ضدزره جدید بومی«شفق»که با افزایش بُرد عملیاتی و ارتقای هدف‌گیری اهداف دشمن تا شعاع 20 کیلومتر با امکان دقت و نقطه‌زنی بالا قابلیت استفاده در انواع راهبردهای تاکتیکی و عملیاتی جنگ‌های آینده را دارد توسط دانشمندان جهاد خودکفایی هوانیروز، شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی و تولید شده و به چرخه ناوگان عملیاتی هوانیروز ملحق شده است.
از دیگر خصوصیات این سامانه موشکی برخورداری از قابلیت Fire & Forget (بزن دررو)، سر جنگی ارتقا یافته و جستجوگر مادون‌قرمز است که در تمامی شرایط بد آب و هوایی و در طول تمامی ساعات شبانه روز، این سامانه را قادر می‌سازد تا در صورت نصب بر روی انواع بالگردهای هوانیروز به انهدام تأسیسات و استحکامات دشمن در تمامی عملیات‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
جدیدترین دوربین سامانه‌ پرواز در شب هواپایه‌ هوانیروز با نام «یوسف» نیز دارای قابلیت اجرای عملیات در طول شب و شرایط نامساعد آب و هوایی است که به صورت کاملاً بومی توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، تولید و به مرحله انبوه‌سازی رسیده است. از جمله خصوصیات بازر این دوربین، ارتقای توان و مداومتِ کاری بالگردها در تمامی ساعات شبانه‌روز است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان