ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 17:41

ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است

شماره: 15797
Aa Aa

رافائل گروسی هدف از سفر به ایران را تعریف چشم انداز برنامه هسته‌ای برای کمک به تولید انرژی پاک با توجه به تغییرات اقلیمی خوانده است.

محمد اسلامی در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی؛
ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است

محمد اسلامی در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد:

نکته حائز اهمیتی که برای ما و آژانس مطرح است این است که کل مسائل فی مابین ایران و آژانس مسائل فنی است و آژانس از مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه آمیزی که دشمنان ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کنند تأثیر پذیری ندارد. مطلب مهمی را که امروز آقای گروسی چندین بار در گفت و گوی خودشان و در ملاقات بیان کردند این است که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکردند و فعالیت‌های هسته‌ای ایران طبق معاهدات و ضوابط در حال انجام است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی یادآورشد: 

پیرامون مواردی که بعنوان مدارک در اختیار آژانس که توسط دشمنان ما منتشر می شود سوالاتی را مطرح کرده بودند. به این سوالات پاسخ داده شده است. بخش‌هایی مانده و بخش‌هایی هم کلاً مربوط به مسائل بسته شده گذشته است که در برجام به آنها پرداخته شده و بسته شده است. ما امروز تفاهم کردیم این موارد را خاتمه بدهیم. موضوع حائز اهمیت این است که ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است با توجه به تاثیرات برنامه هسته‌ای ایران در زندگی مردم اینکه بتوانیم همه ابعاد فناوری هسته‌ای را در بخش‌های گوناگون مورد بهره‌برداری قرار بدهیم در دستور کار ما است و آژانس در این راستا به ما کمک خواهد کرد. همچنین ابلاغی وجود دارد که ما حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را باید در ایران ایجاد کنیم و آژانس کشورهای دارای تکنولوژی و صاحب صنعت را تشویق و پشتیبانی خواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت صنعتی صنایع ایران در راستای توسعه و گسترش ظرفیت برق اتمی به کشور ما کمک کنند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز با قدردانی از دعوت و میزبانی رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:

چند ماه پیش که ایران آمدم با جمهوری اسلامی توافق کردیم چند ماه دیگر برمی‌گردم تا کار مشترک‌مان را در زمینه شفاف‌سازی و تداوم آن را ادامه دهیم. صحبت‌هایی که امروز صبح داشتیم بسیار فشرده بود و به دنبال آن هستیم تا کار را تداوم ببخشیم و مناسبات را ادامه دهیم. با این نگاه که بتوانیم زمینه های مشترکی را پیدا کنیم. موضوعاتی هست که ما و رییس سازمان انرژی اتمی درحال بررسی آن هستیم و در همین سفر هدف ما این بود طوری چشم انداز برنامه هسته‌ای را تعریف کنیم که با توجه به تغییرات اقلیمی به تولید انرژی پاک کمک کند و این انرژی پاک  را بتوانیم در اختیار همه بگذاریم.این موضوعی بود که چند وقت پیش در نشست گلاسکو هم به طور مفصل درباره آن صحبت شد.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که نشست امروز در فضای مثبتی برگزار شده و نتیجه گیری مثبتی داشته باشد

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان