ایران ۴.۲ میلیون دوز واکسن آسترازنیکا وارد می کند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 19:53

ایران ۴.۲ میلیون دوز واکسن آسترازنیکا وارد می کند

شماره: 12620
Aa Aa

نمکی از کسانی که برای صندلی‌های نظام صنفی و بالاتر خواب‌هایی دیده اند خواسته واکسن کرونا را سیاسی نکنند؛ وزیر بهداشت نه سیاسی است نه سیاست زده.

با اعلام وزیر بهداشت ایران؛
ایران ۴.۲ میلیون دوز واکسن  آسترازنیکا وارد می کند

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران گفت:

با کاهش رعایت پروتکلها و عدم پایبندی به موازین و مقررات خیز ملایمی در میزان بیماران سرپایی در برخی استانها مشاهده می شود. در تهران نیز گزارشات از آغاز خیز ملایم در تعداد بیماران سرپایی کرونا خبر می دهد.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه هنوز هم به شدت زیر میزان قابل قبول است. اقدامات سختگیرانه‌تری را شروع کردیم. در ارتباط با ترددها و گشتن خانه به خانه و پیدا کردن خوشه‌های آلودگی و شعله‌های کوچک بیماری تا بتوانیم زودتر موارد را تشخیص دهیم و از دامن گیر شدن آتش بیماری جلوگیری کنیم.

وی افزود:

مردم باور دارند وزارت بهداشت و وزیر بهداشت نه سیاسی هستند نه سیاست زده. خواهشم آن است مواردی که دنبال می کنیم را سیاسی نکنند و واکسن هم از جمله همین موارد است. اگر کسانی برای صندلی‌هایی چه در نظام صنفی و چه بالاتر از آن خواب‌هایی دیدند؛ اگر ملت ایران آن‌ها را پذیرفت که مبارک باشد اما خواهشم آن است مسایل واکسن و سلامت را سیاسی نکنید.

وزیر بهداشت گفت:

مجموعه آسترازنیکا تحویل ۴.۲ میلیون دوز واکسن را در قالب کووکس در فوریه شروع می کند. در کنار آن قرار بود از اسپوتنیک نیز وارد کنیم که حرفهایی درباره آن زدند. سیاست ما آن بود واکسنی که می خواهیم ثبت کنیم در چند کشور موجه ثبت و مصرف شده باشد و کلینیکال ترایال در سه فاز را گذرانده باشد. اسپوتنیک اکنون در کشورهایی نظیر برزیل، ویتنام، آر‍ژانتین، بولیوی، مجارستان، روسیه و بلاروس مصرف می شود و مصرف شده است. واکسن چین نیز در امارات، بحرین، مصر، مجارستان، عراق، اردن، مراکش، پاکستان و اندونزی ثبت شده و دارد مصرف می شود. واکسن دو کمپانی هندی نیز در جاهای مختلف ثبت شده و امیدواریم در بهمن ماه با پیگیری‌های مستمر رییس جمهور و همراهی بانک مرکزی و وزارت راه در حمل ونقل واکسن، بتوانیم هر چه زودتر از منابع مورد تایید کشور، واکسن را وارد کرده و تزریق را به گروه‌های آسیب‌پذیر با رعایت اولویت‌ها شروع کنیم. مردم وزارت بهداشت و وزیر بهداشت را قبول دارند و بدانند که ما خدمتگزاران آمدیم برای فدا شدن و زحمت کشیدن ولیاقت این مردم فراتر از اینهاست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان