با وجود بسته شدن حرم آمار شیوع کرونا در مشهد روز افزون است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 14:26

با وجود بسته شدن حرم آمار شیوع کرونا در مشهد روز افزون است

شماره: 9636
Aa Aa

علم‌الهدی گفته از روزی که امام هشتم به شهادت رسیدند در حرم بسته نشده بود اما الان بسته شده؛ این را باید بدانیم که بنیه و مقاومت مردم حدی دارد.

در جلسه ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی؛
با وجود بسته شدن حرم آمار شیوع کرونا در مشهد روز افزون است

سید احمد علم‌الهدی در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت:

سیاست‌گذاری، مدیریت و نظارت باید متمرکز باشد اما متمرکز کردن برنامه‌ریزی از دست دادن سلسله امکانات و امتیازاتی است که در برخی استان‌ها وجود دارد و ایجاد سلسله مشکلاتی است که در برخی استان‌ها به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: وقتی مشکلاتی برای استان مطرح و در سایر مناطق کشور مطرح نیست باید طوری برنامه‌ریزی شود که با بهره‌برداری از امکانات و امتیازاتی که در هر استان وجود دارد این مشکلات حل شود. ما عوارض استان خودمان را به‌وسیله مسوولان هماهنگی که داریم بهتر می‌توانیم مدیریت کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، سید احمد علم‌الهدی گفت:

وجود ستاد ملی مبارزه با کرونا در عرصه سیاست‌گذاری‌ها لازم است. در کشور باید یک سیاست‌گذاری در مقابله با کرونا انجام شود اما در عرصه برنامه‌ریزی این مرکزیت و تمرکز، برنامه‌ها را ناقص می‌کند. در هر استانی با یک وضع خاص و فرهنگ بومی ویژه رو به رو هستیم و از طرفی با چالش‌ها و برتری‌های خاص آن استان مواجه هستیم. این‌که برنامه‌ای طراحی شود و از استان خراسان رضوی تا کهگیلویه و بویراحمد همان برنامه اجرا شود مقداری کوتاه‌اندیشی و کوتاه بینی است.

علم الهدی با اشاره به امکانات درمانی موجود در استان اظهار داشت:

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آنچه نظر داده شد، ناقل این ویروس افراد هستند و لذا ارتباطات اجتماعی محدود می‌شود. از روزی که امام هشتم به شهادت رسیدند در حرم بسته نشده بود اما الان بسته شد. این کار شده ولی می‌بینیم با همه محدودیت‌هایی که در ارتباطات ایجاد شده، آمار روز افزون است.

علم الهدی گفت: تا امروز مردم همکاری کردند. جامعه ما جامعه‌ای مقاوم است. مبانی اعتقادی و مقاومت‌های مردم ما کشور و جامعه ما را از کشورهای پیشرفته دنیا ممتاز کرده است اما این را باید بدانیم که این بنیه و مقاومت مردم حدی دارد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان