بانک‌های ایران مرز ورشکستگی را هم رد کرده‌اند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 4:37

بانک‌های ایران مرز ورشکستگی را هم رد کرده‌اند

شماره: 8910
Aa Aa

احمد حاتمی‌یزد می گوید هیچ‌کدام از بانک‌های خصولتی کفایت سرمایه لازم را ندارند و بر اساس قانون تجارت باید اعلام ورشکستگی کنند.

مدیرعامل اسبق بانک صادرات ادعا کرد؛
بانک‌های ایران مرز ورشکستگی را هم رد کرده‌اند

احمد حاتمی‌یزد، مدیرعامل اسبق بانک صادرات اظهار کرد: بانک‌های ایران مرز ورشکستگی را هم رد کرده‌اند اما دولت جسارت اعلام این ورشکستگی را ندارد.

حاتمی‌یزد توضیح داد: هیچ‌کدام از بانک‌های خصوصی و دولتی یا بهتر بگویم بانک‌های خصولتی کفایت سرمایه لازم را ندارند و بر اساس قانون تجارت باید اعلام ورشکستگی کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اعتماد آنلاین، این دست‌اندرکار بانکی معتقد است مشکل از جایی شروع شد که اقتصاد ما به جای «رقابتی» به «رفاقتی» تبدیل شد.

این تحلیلگر اقتصادی توضیح داد: در حال حاضر همه بانک‌های نظامی و خصوصی در کشور با بحران نقدینگی مواجه هستند؛ ادغام این بانک‌ها بحران تازه‌تری به راه خواهد انداخت و این مصداق اقتصاد رفاقتی است.

حاتمی‌یزد ادامه داد: خوب یا بد، اقتصاد ایران بانک‌محور است چراکه طی سال‌های گذشته نه توانست تولید را رونق دهد و نه فکری به حال توسعه صادرات کند.

او تاکید کرد: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در حال حاضر از هزار میلیارد تومان به بالاست و در این شرایط به نظر نمی‌رسد بانک مرکزی جز سختگیری برای وصول مطالبات خود راه دیگری داشته باشد.

به گفته او در همه جای دنیا اگر بدهکاری به مرحله‌ای برسد که بانک مجبور شود برای وصول طلب، سود و اصل پول را ببخشد، آن مشتری در لیست سیاه بانکی قرار خواهد گرفت و از آن به بعد امکان دریافت هیچ خدمتی (وام و تسهلات) از بانک ندارد، چرا که سوابق او به عنوان مشتری معتبر زیر سوال می‌رود. در ایران اما متاسفانه روند به این شکل نیست و در جریان اصلاح نظام بانکی در کشور باید به اصلاح این مورد توجه شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان