برای اعتراضات در برلین ۵۰ هزارنفر استخدام شده بودند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 11:13

برای اعتراضات در برلین ۵۰ هزارنفر استخدام شده بودند

شماره: 23022
Aa Aa

در تاریخ کشوری را سراغ دارید که ۵۰ هزار نفر را از کشوری دیگر بردارند و به‌ کشوری دیگر ببرند و پول هتل و غذای آنها را بدهند تا علیه آن اغتشاش کنند؟ 

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران؛
برای اعتراضات در برلین ۵۰ هزارنفر استخدام شده بودند

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در ایرنا گفت:

در شهریور با اغتشاشات مواجه شدیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

در تاریخ کشوری را سراغ دارید که ۵۰ هزار نفر را از کشوری دیگر بردارند و به‌ کشوری دیگر ببرند و پول هتل و غذای آنها را بدهند تا علیه آن کشور اغتشاش کنند؟ کشورهای غربی تمام خواننده‌های دنیا را جمع کردند و با چندین میلیون دنبال کننده علیه جمهوری اسلامی همخوانی کردند. 

وی گفت:

آمریکایی‌ها یک جا ۵۰ و جای دیگر ۳۵۰ میلیون دلار برای تقابل رسانه ای با ایران هزینه کردند ولی دولت سیزدهم با آرامش و قوت شرایط را کنترل کرد. آخرین هجمه آنها این بود که تمام رسانه‌هایی که برای به خیابان آوردن مردم در ایام اغتشاشات بسیج کردند ولی توفیق نیافتند را روی ارز تجمیع کردند. دشمنان کمر همت را بسته بودند تا نرخ ارز را به ۷۰ یا ۸۰ هزار تومان برسانند.

اگر نفت ما به فرآورده تبدیل می‌شد تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشت

وی ادامه داد:

چرا کشورهایی که از ما کمتر گاز دارند سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار گاز صادر می‌کنند؟ ما در عسلویه ۲۳ پالایشگاه گاز داریم ۲۰ میلیارد دلا نیاز به سرمایه گذاری دارد تا ۵۰۰ میلیارد دلا درآمد داشته باشیم. بزرگترین هلدینگ مس را در دست راه‌اندازی داریم. اگر نفت ما به فراورده و گاز ما به محصولات پتروشیمی تبدیل می‌شد تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشت. الان برای بنزین و گازوییل و فراورده پتروشیمی ما سر و دست می‌شکنند.۲۷۰۰ کیلومتر ساحل داریم. در دنیا هر کشوری که ۱۰۰‌ کیلومتر دریا داد یک کشور را اداره می‌کند. ۳ استان شمالی ما اندازه هلند مساحت دارند اما آنها ۲۰ میلیارد دلار صادرات کشاورزی دارند. اگر ۲۰ کیلومتر راه‌آهن شلمچه را به بصره و ۱۶۰‌ کیلومتر ریل رشت به آستارا وصل کنیم با آن ۲۰ کیلومتر به مدیترانه و با این رشت آستارا به دریای سیاه متصل می‌شویم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان