بس کنید | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 20:16

بس کنید

شماره: 23844
Aa Aa

کنعانی در واکنش به حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکایی گفت هر چه بکارید درو می‌کنید| آمریکا شورای امنیت را گروگان منافع نامشروع سیاسی خود قرار داده است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی به مقامات آمریکا؛
بس کنید

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خویش و خطاب به جو بایدن و دیگر مقامات آمریکایی گفت:

«بس کنید».

به گزارش اسپادانا خبر، او در پاسخ به سوالی درباره اتهامات و اظهارات جو بایدن و معاون او که در رابطه با تحولات غزه خطاب به ایران گفته‌اند «بس کنید» گفت:

پاسخ من هم به آنها یک جمله در دو کلمه است؛ «بس کنید».

آمریکا شورای امنیت را گروگان منافع نامشروع سیاسی خود قرار داده است

او اظهار داشت:

آمریکا و برخی کشورها اجازه نمی‌دهند که شورای امنیت و سازمان ملل به وظیفه ذاتی خود در امر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کنند.

کنعانی در واکنش به حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکایی نیز گفت:

هر چه بکارید درو می‌کنید. حمایت از متجاوز و تنش واکنش ملت ها را در پی خواهد داشت. حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه بخشی از کنش‌ها و واکنش‌هایی است که از سوی ملت‌ها و گروه‌هایی که مخالف حضور آمریکا در منطقه بوده و اعتراض جدی به حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیست‌ها دارند صورت می‌گیرد. حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه بخشی از نتایج سیاست‌های غلط آمریکا در منطقه است که امیدواریم این سیاست‌های غلط را اصلاح کنند.

تشکیل جلسات در حد وزرا یا حتی سران کشورها در رابطه با غزه در دستور کار قرار دارد

وی گفت:

مجامع بین‌المللی و سازوکارهای حقوقی و قانونی موجود باید وظایف ذاتی خود در رابطه با جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را انجام دهند؛ این یک اصل کلی است. ایران هر ساز و کاری که بتواند مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را پاسخگو کند قبول داشته و اقدامات لازم را انجام خواهد داد و در سایه تداوم بحران تحرکات دیپلماتیک ایران ادامه دارد. ایران با جدیت به تحرکات دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

کمتر از ۱۰۰ کامیون از گذرگاه رفح وارد غزه شده و منتظر باز شدن گذرگاه برای ارسال کمک هستیم

وی ادامه داد:

توقف حملات صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره ظالمانه و باز شدن گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های بشردوستانه مورد تاکید ایران است. در گفت‌وگوی وزیر خارجه ایران با همتای مصری خود نیز باز شدن گذرگاه رفح مورد تاکید قرار گرفت.

او گفت:

همه کمک‌های ارسال شده به مصر در فرودگاه و بندر العریش دپو شده و امکان ارسال فراهم نشده است. در صورت باز شدن گذرگاه رفح ایران آمادگی دارد کمک‌های مردمی خود را هرچه سریع‌تر به مصر اعزام کند.

درخواست برخی کشورها از ایران درباره اسرای خود نزد حماس

ناصر کنعانی عنوان کرد:

برخی از کشورهایی که شهروندانی در آنجا دارند از ایران درخواست‌هایی داشتند برای کمک و آزادی آنان. این موضوع با مقامات حماس مطرح شد و قول مثبت هم گرفتیم اما نکته این است که مقامات حماس تاکید دارند شرایط جنگی حاکم و بمباران امکان اجرای این عملیات را فراهم نمی‌کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان