هر اقدامی علیه ایران با پاسخ ویرانگر مواجه می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 22:18

هر اقدامی علیه ایران با پاسخ ویرانگر مواجه می‌شود

شماره: 23688
Aa Aa

ناصر کنعانی گفته کسی که جمهوری اسلامی را تهدید می کند باید بداند هر اقدام احمقانه ای نسبت به جمهوری اسلامی با پاسخ ویرانگر مواجه خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
هر اقدامی علیه ایران با پاسخ ویرانگر مواجه می‌شود

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود گفت:

اقدامات تحریک آمیزی که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و علیه مقدسات اسلامی در سرزمین فلسطین، علیه قدس شریف و علیه مسجد الاقصی انجام داد اینها مورد توجه دولت ها و ملت‌ها است و حجم گسترده ای از حمایت افکار عمومی جهان را از ملت فلسطین و مقاومت شرافتمندانه ملت فلسطین علیه صهیونیست ها را شاهد هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

کسی که جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند باید بداند هر اقدام احمقانه ای نسبت به جمهوری اسلامی با پاسخ ویرانگر مواجه خواهد شد و اگر می توانند در همان صحنه فلسطین از خودشان در برابر مقاومت فلسطین دفاع کنند. اینکه آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی از جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ملت فلسطین استفاده می کنند تا جای ظالم و مظلوم را عوض کنند پذیرفتنی نیست.

او با بیان این که شاهد حمایت تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان از ملت فلسطین هستیم گفت:

مواضع ما در مساله فلسطین روشن است و مواضع قاطعی داشته و خواهیم داشت.

وی از کشورهای اسلامی خواست در حمایت از ملت فلسطین همت بیشتری کرده و از توانایی‌های خود بیش از گذشته استفاده بکنند.

 اتهام نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی با هدف توجیه شکست سنگین رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ملت فلسطین از توانایی و اراده لازم برای دفاع از حقوق خود برخوردار است گفت:

طرح اتهاماتی چون نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی با هدف توجیه شکست سنگین رژیم صهیونیستی و همچنین ترمیم وجهه شکست شده هیمنه پوشالی رژیم و توجیه حمایت های غرب و آمریکا و یا توجیه ماجراجویی های این رژیم علیه فلسطین صورت می‌گیرد.

او با بیان این که عملیات اخیر در پاسخ به اقدامات مکرر رژیم در هتک حرمت مسجدالاقصی و جنایات اخیر صورت گرفته است اظهار داشت:

طرح برخی ادعاها با طرح نام ایران و حزب الله و دیگران به هیچ نحوی از مسئولیت های بین المللی آمریکا و انگلیس در حمایت از جنایات ۷۵ ساله رژیم غاصب کم نمی کند.

جزئیات نشست سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین

وی بیان کرد:

کارویژه مهم سازمان همکاری اسلامی توجه به مساله فلسطین و حمایت از ملت فلسطین است. برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی کمک می کند تا کشورهای اسلامی از ظرفیت های خود و بین‌المللی برای حمایت سیاسی معنوی و حقوقی بین‌المللی از ملت فلسطین استفاده کنند. ملت مقاوم فلسطین حق دارند در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی از توانایی و قابلیت خود برای رفع تجاوز و دفع و رفع اشتغالگری استفاده کنند؛ این یک حق مشروع است که به رسمیت شناخته شده است.

توپ در زمین آمریکا و اروپاست| ارجاع عدم اجرای تعهدات ایران به کمیسیون مشترک برجام

وی گفت:

برجام توافقی است چندجانبه و همه اعضای برجام متعهد به اجرای تعهدات هستند. باید همه تعهداتشان را انجام دهند و اگر مسوؤلیت و تعهدی هست که هست متوجه همه اعضاست. آنکه از تعهدات خود شانه خالی کرده آمریکا و دیگر اعضای اروپایی برجام است. مسؤولیت‌ها متوجه آمریکا و شرکای اروپایی آن است و توپ در زمین آنهاست.

AFC به شکایت ایران از ناظر بازی سپاهان-الاتحاد به طور حرفه‌ای رسیدگی و رای عادلانه صادر کند

او همچنین در مورد مسابقه فوتبال برگزار نشده سپاهان ایران و الاتحاد در ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت:

فدراسیون فوتبال به جد موضوع را دنبال و از حق تیم ایرانی دفاع کند. همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و عربستان مورد توجه دو کشور است. تشکیل کمیته هماهنگی و پیگیری همکاری های اقتصادی ایران و عربستان مورد اشاره وزیر خارجه ایران بود که مورد استقبال همتای عربستانی خود قرار گرفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان