ترامپ ایران را مسئول حمله به سفارت آمریكا در عراق خواند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:38

ترامپ ایران را مسئول حمله به سفارت آمریكا در عراق خواند

شماره: 8933
Aa Aa

معترضین در بغداد و در محکومیت حملات هوایی آمریکا علیه حشد الشعبی دیوار بیرونی سفارت آمریکا در این کشور را آتش زدند.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد؛
ترامپ ایران را مسئول حمله به سفارت آمریكا در عراق خواند

معترضین در بغداد در محکومیت حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان شیعه، دیوار بیرونی سفارت آمریکا را آتش زدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اسپوتنیک، معترضین در محکومیت حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان شیعه، دیوار بیرونی سفارت آمریکا را آتش زدند و یکی از ورودی های منتهی به این سفارت آتش گرفت.

پیش از این، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده بود که معترضین سعی کردند به دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد، واقع در منطقه سبز پایتخت عراق که در آن ساختمان دیپلماتیکی و آژانس های دولتی مستقر هستند، حمله کنند.

تظاهرات اعتراض آمیز در نزدیکی سفارت آمریکا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای شیعه كتائب حزب الله كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا جان باختند آغاز شد.

کارمندان دیپلماتیک سفارت ایالات متحده از جمله سفیر این کشور پیشتر ساختمان سفارت را ترک کرده و از عراق خارج شده بودند.

در این اعتراضات دیوار سفارت ایالات متحده در آتش سوخت و معترضین شعارهای ضدآمریکایی فریاد زدند و به ساختمان های دیپلماتیکی سنگ پراکنی کردند. هزاران نفر از اعضای گروههای مختلف شامل شبه نظامیان شیعه الحشد الشعبی در اطرف منطقه سفارتخانه جمع شده بودند.

تلویزیون العربیه گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق برای پراکنده کردن معترضینی که در اطراف سفارت آمریکا در بغداد جمع شده بودند از گاز اشک آور استفاده کردند.

در واکنش به این موضوع سناتور آمریکایی به تجمع عراقی‌ها در مقابل سفارت آمریکا مدعی نقش ایران در این رابطه شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود مدعی شد:

ایران یک  آمریکایی را کشته و بسیاری را مجروح کرد. ما شدیداً پاسخ دادیم و همواره  چنین خواهیم کرد. اکنون ایران در حال هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای حمله به سفارت آمریکا در عراق است. آنها کاملاً مسئول این اتفاق خواهند بود. علاوه بر این، ما انتظار داریم که عراق از نیروهای خود برای محافظت از سفارتخانه استفاده کند.

«مارکو روبیو»، سناتور  آمریکایی نیز در واکنش به تجمع عراقی ها در مقابل سفارت آمریکا در عراق در توییتر خود مدعی شد:

ایران مستقیماً مسئول سازماندهی و هماهنگی حمله به سفارت آمریکا در عراق است و باید برای این اقدام و امنیت هر یک از  آمریکایی‌ها که در آنجا خدمت می‌کنند، پاسخگو و مسئول باشد

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان