توافق در وین نه قطعی است و نه قریب‌الوقوع | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 22:22

توافق در وین نه قطعی است و نه قریب‌الوقوع

شماره: 17203
Aa Aa

پرایس هشدار داده که واشینگتن آماده اتخاذ تصمیمات دشوار برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران به محدودیت‌های آن تحت توافق هسته‌ای است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؛
توافق در وین نه قطعی است و نه قریب‌الوقوع

وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین و گزارش‌ها درباره زمان احتمالی رسیدن به توافق اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگاران تاکید کرد توافق در وین نه قطعی است، نه قریب‌الوقوع.

پرایس اظهار داشت که واشینگتن به یک‌اندازه برای سناریو‌هایی در صورت بازگشت متقابل به اجرای کامل توافق هسته‌ای یا عدم آن، آماده است.

پرایس هشدار داد که واشینگتن آماده اتخاذ «تصمیمات دشوار» برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران به محدودیت‌های آن تحت توافق هسته‌ای است.

  •  

وزیر امور خارجه ایران نیز در گفتگوی تلفنی با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در مورد مذاکرات وین برای لغو تحریم ها گفت:

ما به مرحله نهایی توافق نزدیک هستیم. در اندک موضوعات بسیار مهم باقیمانده ابتکاراتی را از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به آمریکا ارائه کرده ایم. اکنون این طرف آمریکایی است که باید حسن نیت ادعایی خود را در عمل نشان دهد. ما در رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم.

  •  

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز در توئیتری اعلام کرد که در مسیر احیای برجام فقط یک موضوع باقی مانده است.

او نوشته است:
ایران و آمریکا برای نهایی کردن مذاکرات وین در مورد احیای برجام باید راه حلی قابل قبول دوجانبه برای آخرین موضوع باقی مانده پیدا کنند. شما خودتان می‌بینید که ادعاها مبنی بر «مانع» بودن روسیه در مرحله نهایی مذاکرات دروغ بود.
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان