جمهوری اسلامی با حکومت امیرالمومنین فاصله زیادی دارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 18:06

جمهوری اسلامی با حکومت امیرالمومنین فاصله زیادی دارد

شماره: 14263
Aa Aa

وقتی حاکمیت نظری دارد دولت نیز در برابر حاکمیت تسلیم است| اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد ۲۰۰ هواپیمای نو وارد می‌شد و صنعت هواپیمایی نو می‌شد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران؛
جمهوری اسلامی با حکومت امیرالمومنین فاصله زیادی دارد

حسن روحانی، رییس دولت ایران در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد:

هرکه علی وار زیست، حرکت و رفتار کند و سخن بگوید می‌تواند حاکمیت دنیای اسلام را بر عهده بگیرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

امروز همه افتخار ما این است که حکومت اسلامی ما در مسیر راه امیرالمومنین باشد. البته همه ما یقین داریم که حکومتی که امروز چهل و چند سال است در ایران به نام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد با آن حکومت مولایمان امیرالمومنین فاصله زیادی دارد اما در عین حال تلاش زیادی کردیم که همان مسیر اما علی را پیش بگیریم. تلاش ما باید ادامه پیدا کند که روز به روز به حکومت علی نزدیک شویم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد:

یک تونل بزرگ به دست ایرانیان ساخت شد که طولانی ترین تونل جاده‌ای ما در کشور و در غرب آسیا است. شش و نیم کیلومتر طول یک تونل یکپارچه است. 

وی با اشاره به مباحثی که با رهبری در ابتدای دولت یازدهم داشته است گفت: 

یکی از کارهایی که در این دولت دلم می‌خواست و نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود. اواخر دولت یازدهم می‌خواستم تهران اصفهان افتتاح شود و اگر تحریم نبود قطعاً این پروژه افتتاح بود و اگر تحریم نبود راه آهن سریع‌السیر تهران به مشهد نیز به پایان رسیده بود؛ دست ما بسته شد. اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد ۲۰۰ هواپیمای نو به کشور وارد می‌شد و صنعت هواپیمایی نو می‌شد.

رئیس جمهور ایران همچنین در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط دولت در ۸ سال گذشته یکسان نبوده و از فراز و نشیب برخوردار بوده است خاطر نشان کرد:

بخش بزرگی از این فراز و نشیب خارج از اختیار دولت بود یعنی به گونه‌ای ما در مقاطع مختلف مورد آزمایش قرار گرفتیم. اینکه در فروردین ۹۸، ۲۵ استان کشور همزمان با سیلاب مواجه می‌شوند و زلزله ۷٫۳ ریشتری بوجود می‌آید به نوعی آزمایش الهی است و در این آزمایش مردم از طبقات مختلف به صحنه آمده و به کمک هموطنان خود شتافتند.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

در چند سال اخیر نیز با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه شدیم به گونه‌ای که مجبور بودیم برای خرید یا فروش یک کالا از مسیر‌های مختلفی عبور کنیم و این مشکل در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است. در سایه این جنگ اقتصادی سیستم بانکی کشور به طور کامل مسدود شد و صادرات، واردات، کشتیرانی و بیمه با تحریم شدید مواجه بود و این مشکلاتی است که خارج از اختیار ما بود و از طرف کسانی که ضد ایران و مردم بودند بر ما تحمیل شد و هدف آن‌ها نیز تضعیف دولت نبود، بلکه می‌خواستند در کل کشور مسلط شوند و این را به صراحت اعلام کردند. هنر ملت ایران این بود که در برابر این توطئه‌ها، ایستادگی کرد و دولت نیز در حد توان تلاش کرد تا مشکلات مردم را کاهش دهد.
روحانی با اشاره به اینکه حل مشکلات فقط به دست دولت نیست اظهار داشت:

باید وحدت جامعه و کشور را حفظ کنیم و وقتی حاکمیت نظری دارد دولت نیز در برابر حاکمیت تسلیم است و آن را می‌پذیرد. ضمن اینکه برای حل مشکلات لازم است همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

روحانی گفت:

در حوزه استفاده از فضای مجازی باید فرزندان خود را در مقابل خطرات آن حفاظت و صیانت کنیم اما نمی‌توان جلوی فضای مجازی را به طور کامل بست. بدون تردید اگر از اوایل سال ۹۹ تا امروز کلاس درس و مدرسه به طور کامل کنار گذاشته شده بود، دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه بودند اما اقدام دولت در تکمیل زیرساخت‌های فضای مجازی کمک کرد تا با راه‌اندازی سامانه‌هایی مانند شاد ضمن اینکه روند آموزش تعطیل نشود، بلکه عدالت آموزشی نیز انجام شود.
 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان