دادسرای ویژه روحانیت اهانت به آیت الله صافی را پیگیری می کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:54

دادسرای ویژه روحانیت اهانت به آیت الله صافی را پیگیری می کند

شماره: 15484
Aa Aa

او گفته شرایط عمومی ایران به گونه‌ای است که باید دامنه این مسایل خیلی زود جمع شود و نباید التهاب مسایل اجتماعی افزوده شود.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران خبر داد؛
دادسرای ویژه روحانیت اهانت به آیت الله صافی را پیگیری می کند

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران و رئیس دادگاه ویژه روحانیت در واکنش به حواشی ایجاد شده در فضای مجازی پیرامون سخنان آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با اظهار تاسف از اینکه اشخاصی به خودشان اجازه می‌دهند که حریم مرجعیت شیعه را به بهانه‌هایی مورد هتک حرمت قرار دهند اظهار کرد:

باید حوزه نقدِ یک مطلب را کاملا از حوزه اهانت و هتک حرمت جدا کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، وی از صدور دستور به دادسرای ویژه روحانیت برای پیگیری موضوع خبر داد و افزود:

از آنجاییکه شخص منتشر کننده این مطلب، طلبه و مرتبط با حوزه علمیه است رسیدگی به موضوع درحوزه صلاحیت دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت است و به آن مرجع ابلاغ شده که ماجرا را در دستور رسیدگی و پیگیری قرار دهد. همچنین طبق ماده ۲۷ قانون مطبوعات، رسیدگی به اتهامات شبکه‌های خبری که موضوع اهانت به مرجعیت را منتشر و بازنشر کرده‌اند در صلاحیت هیئت نظارت بر مطبوعات است که همین امروز دستور داده شد که موضوع در هیئت نظارت مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و طبق قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد. شرایط عمومی کشور به گونه‌ای است که باید دامنه این مسایل خیلی زود جمع شود و نباید التهاب مسایل اجتماعی افزوده شود.

  •  

آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار  خویش با رئیس مجلس شورای اسلامی در قم توصیه‌هایی درباره وضعیت معیشتی جامعه و نیز روابط خارجی مطرح کرده بود:
توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است.شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان