در انتخابات شفاف اصلاح‌طلب و اصول‌گرا باقی نخواهند ماند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:49

در انتخابات شفاف اصلاح‌طلب و اصول‌گرا باقی نخواهند ماند

شماره: 8225
Aa Aa

حجاریان، اصلاح‌طلب ایران می گوید اگر مانند کشورهای دموکراتیک پلاستیک گلخانه را بردارند و هیچ گونه حمایتی صورت نگیرد، نه تو مانی و نه من.

مردم می گویند دیگر با طناب شما به چاه نمی‌رویم؛
در انتخابات شفاف اصلاح‌طلب و اصول‌گرا باقی نخواهند ماند

به گزارش اسپادانا خبر، سعید حجاریان، چهره سیاسی اصلاح‌طلب ایران در گفتگو با روزنامه سازندگی گفت: «اگر شرایطی به وجود بیاید و مانند کشورهای دموکراتیک پلاستیک گلخانه را بردارند و انتخابات شفاف شود و هیچ گونه حمایتی صورت نگیرد، نه تو مانی و نه من. نه اصول‌گرایی باقی می‌ماند و نه اصلاح‌طلبی. حال باید از اصول‌گرایان پرسید می‌خواهند شرایط گلخانه‌ای را ادامه دهند»؟

حجاریان با اشاره به سخنان پیشین خود درباره «حضور مشروط» در انتخابات اضافه کرد: «یکی از ابعادش این است که منتظر بمانیم و ببینیم هسته اصول‌گرایان بنا دارند چگونه انتخاباتی را برگزار کنند. وجه دیگر حضور مشروط، اشتراط با نفس است؛ یعنی باید میان خودمان بر سر کیفیت زمین بازی انتخابات توافق کنیم، این دو شرط پهلو به پهلوی هم هستند. البته شرط‌های دیگری هم وجود دارد که لازمه طرح و تحقق آن، تهیه منشور اصلاح‌طلبی است».

وی تاکید کرده: «واضح است استراتژی حضور بی قیدوشرط، مردم و اصلاح طلبان را به کلی از یکدیگر جدا می‌کند. اکنون، مردم به جریان‌های سیاسی بی اعتماد هستند و هر نوع لغزش و اشتباه تاکتیکی و استراتژیک به مثابه مرگ یک جریان است. امروزه برخی از مردم می‌گویند شما گفتید به روحانی رأی بدهید تا شرایط سامان شود اما این طور نشد، فلذا دیگر با طناب شما به چاه نمی‌رویم. پس، اگر گفتار انتخاباتی تولید می‌کنیم باید مبتنی بر تحلیل‌های دقیق باشد نه صرفاً هراس‌افکنی و انتخاب بین بد و بدتر و بدترین».

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان