در همه شهرهای قرمز کرونا 10 روز محدودیت اعمال می شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 0:53

در همه شهرهای قرمز کرونا 10 روز محدودیت اعمال می شود

شماره: 13135
Aa Aa

وزارت بهداشت ایران افرادی را که تست کرونای آنها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند برای اعمال مجازات به مراجع قانونی معرفی می کند.

با تصویب جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا؛
در همه شهرهای قرمز کرونا 10 روز محدودیت اعمال می شود

جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا در حضور رئیس جمهور ایران برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر، در این جلسه مقرر شد ستادهای استانی در مراکز و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی مطابق طرح مدیریت هوشمند، کلیه محدودیت‌های لازم را در بخش‌های اصناف، ترددها و نحوه حضور کارمندان در ادارات به دقت اعمال و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز نظارت‌های لازم را انجام دهند.همچنین همه استان‌ها در هر وضعیتی که قرار دارند موظف به رعایت و اجرای همه شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم هستند. کمیته عالی نظارت با محوریت و مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌بایست نظارت دقیق را بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال و افرادی که الزمات قانونی در این خصوص را رعایت نمی‌کنند برای برخورد به مراجع ذیربط معرفی کند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌بایست افرادی را که تست آنها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند برای اعمال مجازات به مراجع قانونی معرفی کند.

 از روز شنبه در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت 10 روز محدودیت اعمال می شود و بدیهی است سایر شهرها هم براساس رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.

حسن روحانی با بیان اینکه هماهنگی و انسجام در تصمیمات و اقدامات لازم در مدیریت مقابله با کرونا به عنوان یک اصل ضروری است، افزود:

رعایت نشدن دستورالعمل‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا مهمترین دلیل ایجاد وضعیت کنونی است و اگر همه اقدامات در چارچوب مصوبات ستاد ملی از سوی مردم، اصناف و دستگاه‌ها به دقت اجرا می شد حتما شاهد این وضعیت نبودیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان