درگیری‌ها به درون مهم‌ترین بخش‌های امنیتی ایران رسیده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:05

درگیری‌ها به درون مهم‌ترین بخش‌های امنیتی ایران رسیده است

شماره: 15389
Aa Aa

اولین سیلی هنگامی به صورت سپاه نواخته شد که سپاهیان را به عرصه سیاسی و اجرایی آوردند و آنها را مسوول آب و نان و برق و گاز مردم کردند.

در یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی عنوان شد؛
درگیری‌ها به درون مهم‌ترین بخش‌های امنیتی ایران رسیده است

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی در واکنش به سیلی‌خوردن استاندار  جدید آذربایجان شرقی در مراسم معارفه خویش نوشته است:

«این سیلی که به صورت یک سردار سپاه نواخته شد اولین سیلی نبود. اولین سیلی هنگامی به صورت سپاه نواخته شد که سپاهیان را به عرصه سیاسی و پذیرش مسوولیت‌های اجرایی آوردند و آنها را به جای آنکه مسوول امنیت ملی باشند، مسوول آب و نان و برق و گاز مردم کردند. سیلی تبریز، دومین سیلی بود که به صورت سپاه نواخته شد و این، پیامد طبیعی همان سیلی اول بود. صدای سیلی اول متأسفانه شنیده نشد...»

در ادامه این یادداشت آمده است:

«درباره انگیزه ضارب که یک سرهنگ سپاه  است مطالب مختلفی گفته شده ولی تا  او در این باره صحبت نکند نمی‌توان به این مطالب اعتماد کرد. نسبت دادن ماجرا به همراهی با دشمنان خارجی عادت زشتی است که عده‌ای به آن معتاد شده‌اند و با این کار، خود را از تأمل و ریشه‌یابی رویدادها راحت می‌کنند. این روش غلط، مانع درک واقعیت‌های موجود می‌شود و اجازه نمی‌دهد مسوولان به آنچه در زیر پوست جامعه جا خوش کرده پی ببرند....اکنون زمان محکوم کردن این و آن و مطرح ساختن گلایه‌های مربوط به گذشته نیست ولی می‌توان برای تصحیح این فرهنگ غلط که با واقعه استانداری تبریز به مرحله جدیدی رسیده گام مهمی برای پایان دادن به این روش غیراصولی و خلاف اقتضائات انقلاب برداشت. منظور از مرحله جدید اینست که با آنچه در تبریز رخ داد، مشخص شد که درگیری‌ها اکنون به درون یک قشر از مهم‌ترین بخش‌های امنیتی وحفاظتی کشور رسیده است.»

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان