دشمن قصد دارد چالش‌ با ایران را به دانشگاه ها و مدارس بکشاند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 15:39

دشمن قصد دارد چالش‌ با ایران را به دانشگاه ها و مدارس بکشاند

شماره: 22851
Aa Aa

اگر ما منتظر باشیم که پدافندی رفتار کنیم منفعتی نخواهیم داشت| ایران برای آمریکایی‌ها یک چالش است و آن چالش ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران؛
دشمن قصد دارد چالش‌ با ایران را به دانشگاه ها و مدارس بکشاند

حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست سراسری و کارگاه‌های آموزشی تخصصی معاونین بسیج اساتید در تهران گفت:

آمریکایی ها قصد دارند چالش‌ با ایران را به دانشگاه و مدارس بکشانند و اگر ما منتظر باشیم که پدافندی رفتار کنیم منفعتی نخواهیم داشت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از سازمان بسیج اساتید، وی افزود:

2030 دوره سرنوشت سازی برای همه دنیاست. اروپایی ها برای اولین بار استراتژی و چشم انداز اروپا را صادر کردند که تا 2030 چه پیش بینی‌هایی می‌کنند و اروپا چه می‌شود. کشورهای منطقه اکثرا برای 2030 سند دارند. عربستان هم سند دارد چین و همه جهان در این خصوص اسنادی داشته‌اند. آمریکایی‌ها می‌گویند تا 2030 سه چالش بین‌المللی داریم. ایران از چالش منطقه‌ای برای آمریکا تبدیل به چالش جهانی شده است، دو چالش دیگر آنها چین و روسیه است. اولین چالش چین، دومین روسیه و سومین ایران است. در راهبردها آمریکا همواره به دنبال قدرت جهان شدن با 3 عنصر قدرت و ثروت و پرستیژ بوده است. اکنون چین در 3 عنصر قدرت دفاعی، تکنولوژی و اقتصادی دارد از آمریکا پیشی می‌گیرد. همانطور که گفتیم ایران برای آمریکایی‌ها یک چالش است. چالش ما با آمریکا راجع به ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

او گفت:

آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران وارد چالش شوند. به نظر آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان یکی از محیط‌هایی که می‌تواند چالش ساز باشد دانشگاه‌ها است. آنها قصد دارند چالش‌ها را به دانشگاه و مدارس بکشانند، اگر ما منتظر باشیم که پدافندی رفتار کنیم منفعتی نخواهیم داشت. باید از فرصت‌ها استفاده کنیم. پیروز میدان کسی است که در تمام عرصه‌ها  بتواند بهتر عمل کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان