دولت بایدن می خواهد ایران را به پایبندی کامل به برجام بازگرداند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 20:04

دولت بایدن می خواهد ایران را به پایبندی کامل به برجام بازگرداند

شماره: 12062
Aa Aa

سالیوان گفته اگر ایران از پیوستن مجدد سر باز بزند آمریکا می‌تواند به جهان بگوید که "اکنون شما باید به ما بپیوندید"  تا نشان دهد انتخاب دیگری وجود ندارد.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا؛
دولت بایدن می خواهد ایران را به پایبندی کامل به برجام بازگرداند

جیک سالیوان، نامزد معرفی شده از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای سمت مشاور امنیت ملی در سخنرانی خود در اجلاس شورای مدیریت وال استریت ژورنال گفت:

فرصت بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دولت آینده آمریکا وجود دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی تأکید کرد که هرگونه پیشرفت در جهت حفظ یا حتی تقویت این توافق که در دوران دولت اوباما حاصل شد به همکاری بین المللی بستگی دارد.

سالیوان افزود:

اکنون در وضعیت خطرناکی هستیم. آن‌ها (ایران) اورانیوم بیشتری غنی سازی کرده‌اند. ما (از توافق) خارج شدیم و تنها هستیم.

سالیوان اظهار داشت:

قصد دولت بایدن این است که ایران را به پایبندی کامل (برجام) بازگرداند؛ کاری که برنامه هسته‌ای ایران را بار دیگر تحت کنترل قرار می دهد. هر زمان که به این هدف دست پیدا کنیم زمینه برای مذاکرات جدید بر سر دیگر مسائل (درباره ایران) فراهم خواهد شد.

سالیوان با ادعای اینکه "همه چیز به ایران بستگی دارد" گفت:

اگر مقامات ایران از پیوستن مجدد سر باز بزنند آمریکا می‌تواند به جهان بگوید که "اکنون شما باید به ما بپیوندید"  تا راهبردی ایجاد کنیم که به ایرانی ها نشان دهد واقعا انتخاب دیگری وجود ندارد. سیاست خارجی آمریکا به طور کلی زمانی که با متحدان دموکرات خود و همچنین نهادهای بین المللی همکاری می کنیم، قوی تر بوده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان