آمریکا پیشنهاد هسته ای جدیدی به ایران ارائه نمی کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 7:06

آمریکا پیشنهاد هسته ای جدیدی به ایران ارائه نمی کند

شماره: 17445
Aa Aa

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روشن کرده که آنچه را که به نفع امنیت ایالات متحده است انجام خواهد داد. مسئولیت واقعاً در این مرحله بر عهده ایران است.

لارا روزن، روزنامه نگار آمریکایی در «دیپلماتیک»؛
آمریکا پیشنهاد هسته ای جدیدی به ایران ارائه نمی کند

لارا روزن، روزنامه نگار آمریکایی در خبرنامه «دیپلماتیک» نوشت:

یک منبع نزدیک به مذاکرات گفت که دولت بایدن ظاهراً تصمیم گرفته است که در مقابل پیشنهاد ایران پیشنهاد جدیدی را که حاوی ایده‌هایی برای چگونگی حل و فصل آخرین موضوعات باقی مانده برای احیای برجام است به تهران ارسال نکند.

به گزارش اسپادانا خبر، در ادامه‌ی این مطلب آمده است:

یکی از مقامات ارشد دولت ایالات متحده در پاسخ به سوالی در این باره طفره رفت و گفت که آن‌ها در ملاء عام مذاکره نخواهند کرد:

«رئیس‌جمهور روشن کرده است که آنچه را که به نفع امنیت ایالات متحده است انجام خواهد داد و مسئولیت واقعاً در این مرحله بر عهده ایران است به ویژه در این موضوع.»

علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بین المللی بحران نیز گفت:

«فضای سیاسی برای ارائه یک پیشنهاد جدید در چند هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این بدان معناست که ایران یا به توافق می‌رسد و سپاه در لیست FTO باقی می‌ماند یا توافقی نخواهد داشت. من همچنین بعید می‌دانم که ایران در این زمینه تسلیم شود.»

واعظ گفت که از اینکه دولت آمریکا راه حل میانی احتمالی مثل حذف سپاه از لیست و قراردادن سپاه قدس در لیست FTO را در نظر نمی‌گیرد ناامید است.

یک منبع نزدیک به مذاکرات گفت:

«من فکر می‌کنم این بخش سیاسی دولت است که تمایلی به پرداخت هزینه ندارد و از هزینه‌های استراتژیک میان‌مدت و بلندمدت سیاسی و درازمدت فروپاشی برجام آگاه نیست.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان