دولت لبنان استعفای خود را اعلام کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:18

دولت لبنان استعفای خود را اعلام کرد

شماره: 10900
Aa Aa

حسان دیاب گفته سیستم فساد تنیده شده در لبنان فراتر از این کشور است و ما نمی‌توانیم از آن رهایی یابیم. یکی از نمونه‌های این فساد انفجار بیروت بود.

برخی با فتنه زندگی می‌کنند و با خون مردم تجارت؛
دولت لبنان استعفای خود را اعلام کرد

نخست وزیر لبنان در سخنرانی خود ضمن اعلام استعفای دولتش تاکید کرد:

سیستم فساد فراتر از کشور است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در سخنرانی خود در مقر دولت تاکید کرد:

سیستم فساد ریشه در تمام بخش‌های دولت دارد اما کاشف به عمل آمده سیستم فساد در این کشور تنیده شده و فراتر از کشور لبنان است و ما نمی‌توانیم از آن رهایی یابیم. یکی از نمونه‌های این فساد انفجار بیروت بود.

نخست وزیر لبنان اظهار کرد:

برخی تنها ثبت نکات سیاسی و سخنرانی‌های مردمی و نابودی بقیه آثار کشور برایشان مهم است در واقع برخی خودشان مصیبتی برای ملت لبنان هستند. پارادوکس آشکار این است که آنها چند هفته بعد از تشکیل دولت تلاش کردند بر سر دولت مصیبت وارد کنند و آن را مسؤول فروپاشی و هدر رفت‌ها و بدهی‌ کلی اعلام کنند.

او افزود: طبقه سیاسی سپرده‌های مردم را هدر داد و کشور را زیر بدهی گذاشت. ما در مصیبتی بزرگ هستیم و باید برای برون رفت از این مصیبتی که در آن هستیم همبستگی می‌داشتیم.

دیاب تاکید کرد: کسانی هستند که واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهند با فتنه زندگی می‌کنند و با خون مردم در مواقع رهایی تجارت می‌کنند. فساد برخی طرف‌ها در لبنان این مصیبت پنهان از هفت سال پیش را موجب شد. برخی هستند که تلاش کردند دولت را مسؤول فروپاشی مالی و اقتصادی نشان دهند اما آنچه برای ما مهم است نجات کشور است. ما برای این منظور بسیار تحمل کردیم اما سر و صداها متوقف نشدند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان