رئیسی نسبت به همه اصول قانون اساسی اهتمام داشته باشد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 23:48

رئیسی نسبت به همه اصول قانون اساسی اهتمام داشته باشد

شماره: 14338
Aa Aa

اژه ای گفته قوه قضاییه برای کمک به دولت، گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم دارد.

رئیس قوه قضاییه در مراسم تحلیف ریاست جمهوری؛
رئیسی نسبت به همه اصول قانون اساسی اهتمام داشته باشد

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رییس‌جمهور ایران در محل مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 

از مردم متدین و بصیر که با همه تلاش های دشمنان در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در پای صندوق های رأی حاضر شدند و یک بار دیگر برگی زرین را برای ملت متدین و انقلابی افزودند و فرد شایسته ای برای یک دوره چهار ساله انتخاب کردند قدردانی می‌کنم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اضافه کرد:

طبق قانون اساسی ریاست جمهوری عالی ترین مقام کشور پس از مقام معظم رهبری است که مسوولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارد و در پیشگاه قرآن کریم و نمایندگان ملت و مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و شورای نگهبان به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد. رئیس جمهوری امروز سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسوولیت به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور کند.

محسنی‌اژه‌ای از رئیس جمهور خواست هرچه سریع‌تر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، کاهش گرانی سرسام آور و حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری اقدام عاجل داشته باشد و اضافه کرد:

رئیس جمهور در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور نسبت به همه اصول قانون اساسی به ویژه بندهای شانزده‌گانه اصل سوم قانون اساسی به طوری که حقوق آحاد جامعه را تامین می کند اهتمام لازم داشته باشد. اعلام می کنم قوه قضاییه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد و در مبارزه بی امان با فساد در ساحت‌های مختلف جدی‌تر از همیشه خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان