ربایش هواپیمای اوکراین از کابل به مقصد ایران تکذیب شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 20:58

ربایش هواپیمای اوکراین از کابل به مقصد ایران تکذیب شد

شماره: 14591
Aa Aa

ایران نیز می گوید هواپیمای اوکراین برای سوختگیری به فرودگاه مشهد آمده و پس از سوختگیری حرکت خود را به سمت کیف در اوکراین ادامه داده است.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد؛
ربایش هواپیمای اوکراین از کابل به مقصد ایران تکذیب شد

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در مصاحبه با رادیو اروپای آزاد بخش اوکراین گفت:

اخبار مربوط به «هواپیمای ربوده شده اوکراینی» صحت ندارد. تمام هواپیماهایی که دولت ما برای انتقال شهروندانمان از افغانستان به کار گرفته شده به اوکراین بازگشته‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از روسیا الیوم، پیش‌تر، وزارت خارجه اوکراین اعلام کرده بود که افراد ناشناس هواپیمای اوکراینی را که برای تخلیه شهروندان این کشور به کابل آمده بود ربوده اند.

لنین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود:

یکشنبه، هواپیمای ما توسط افراد ناشناس توقیف و امروز سه شنبه عملا ربوده شد و به جای تخلیه اوکراینی‌ها با گروهی ناشناس به سمت ایران رفت. سه تلاش دیگر هم برای تخلیه شهروندانمان ناموفق بود زیرا شهروندان ما نمی‌توانستند خود را به فرودگاه برسانند. کل دیپلمات‌ها به ریاست دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه برای حل مشکل هواپیما تلاش کردند.

قبل از آن، وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرده بود که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور برای خارج کردن شهروندان اوکراینی راهی افغانستان شده است.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد هواپیمای ربوده شده اوکراین در فرودگاه مشهد به زمین نشسته است.

22


ربایش یک هواپیمای اوکراینی از افغانستان
 

 

محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران در واکنش به انتشار این خبر گفته است: 

روز گذشته یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی اوکراین برای سوختگیری به فرودگاه مشهد مقدس آمد و پس از سوختگیری حرکت خود را به سمت کیف در اوکراین ادامه داد. موضوع ربایش هواپیما منتفی است اما در این زمینه باید با مقامات حراست سازمان هواپیمایی کشوری و مراجع بالادستی هم هماهنگ کنیم تا اطلاع رسانی قطعی صورت پذیرد. بزودی در این زمینه اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان