سعید نمکی: اشتباهی وزیر شدم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 4:23

سعید نمکی: اشتباهی وزیر شدم

شماره: 11317
Aa Aa

وزیر بهداشت ایران گفته مبلغ تخصیص یافته صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت را برگردانده تا پایه پولی و معادلات اقتصادی دچار مشکل نشود.

گذشتیم و از این به بعد لب فرو می‌بندیم؛
سعید نمکی: اشتباهی وزیر شدم

سعید نمکی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت گفت:

خیلی ایستادیم که پروازها را از مقصد چین و برعکس، ببندیم. سعی کردیم با شیوه‌های جهادی و بسیجی و آنچه که برگرفته از تجربه دفاع مقدس بود، جبهه‌آرایی کنیم. برخی از دوستان گفتند که ما در تحریم هستیم و شرایطمان سخت است. گفتم بله اما ما بزرگ زنان و مردانی داریم که روزهای سخت را به خوبی اداره کردند. ما تجربه هشت سال دفاع مقدس را داریم و جامعه ایثارگر پزشکی و بهداشتی و درمانی کشور را داریم. بر همین اساس به جبه‌آرایی و ساخت سنگر اقدام کردیم. دفاع سهمگینی که در مقابل این موج سنگین داشتیم از تاریخی‌ترین ایام بود و باید یک شهید مرتضی آوینی دیگر می‌آمد تا این‌ها را به تصویر می‌کشید. همین شبکه‌های بیرون که بعدا سکوت کردند و خفته شدند، بدترین هجمه‌ها را علیه ما مطرح کردند. تا زمانیکه موج به خودشان نرسیده بود و تا زمانیکه بیماران‌شان در پشت در بیمارستان‌ها و زمین‌های چمن آوراه نشده بودند، نمی‌دانستند این موج چیست. ما فکر کردیم که اگر این ویروس نسیم است، آن را طوفان فرض کنیم اما آنها طوفان را نسیم پنداشتند و در این باتلاق گرفتار شدند. گرچه در طی طرح تحول سلامت به شدت توسعه زیرساخت‌هایمان بیشتر شد اما ۱.۶ تخت به ازای ۱۰۰۰ نفر جمعیت در بهترین شرایط داریم. در حالی که عقب‌ترین کشور اروپایی بین شش تا هفت برابر ما تخت بیمارستانی دارد. بین دو تا سه برابر ما به ازای هر تخت پرستار دارد. ما این دوران را با تجربه دفاع مقدس مدیریت کردیم.

به گزارش اسپادانا خبر، وزیر بهداشت گفت:

من وزیری هستم که نه سیاسی هستم و نه سیاست بلدم، نه خودم به چنین چیزهایی آلوده کردم، نه رسانه دارم، نه تیم دارم. کسی هستم که وقتی به وزارت بهداشت آمدم، معاونی را تغییر ندادم و با خودم لشکر نبردم. من اصلا اشتباهی وزیر شدم و اشتباه این راه را آمدم. این راه چیزهایی می‌خواست که من ندارم. این کسوت داشته‌های دیگری می‌خواست که من نداشتم. من اهل ویترین آرایی، تزرع و ننه من قریبا بازی نیستم و اهل این نیستم که وقتی کشورم در تنگنای اقتصادی است و در روزهای سخت و اوج تحریم‌هاست، هر روز ضجه بزنم و خودم را به زمین بزنم و بگویم پول ندارم، ارز ندارم. اصلا اهل این حرف‌ها نیستم. من یاد گرفتم که آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم. وقتی آلوده نشدم، تیم ندارم و وقتی تیم ندارم، رسانه ندارم. رسانه من همین مردمان پاکیزه و پاکدل و بچه بسیجی‌ها هستند. چند هجمه با باند کثیف و فرصت طلب و سوءاستفاده کن، به من وارد کردند و از این اصحاب خاص رسانه‌ای هیچکس از من دفاع نکرد مگر کسانی که همدلی داشتند. اگر به سردار سلیمانی نوشتم برای این بود که همزبانی و همدلی بهتر از او ندیدم و دوم اینکه شکایتی نوشتم که او به خداوند برساند.

وی ادامه داد: دیروز رئیس کل بانک مرکزی محبتی کردند. هر چند که می دانم ایشان در چه فشاری هستند اما قسمت اندکی از مبلغی که از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته بود را آزاد کردند. من اگر چند ماه پیش التماس می کردم برای این بود که می‌خواستم خودم را برای یک پاییز سنگین آماده کنم تا بتوانم بار را از دوش همکارانم بردارم و بتوانم از خجالت و شرمندگی بچه‌هایی که چند ماه است که زحمت می‌کشند درآیم.

وزیر بهداشت افزود:

به نظرم با توجه به اینکه صبوری کردیم که خدایی نکرده این پول را وارد بازار نکنیم که باعث تغییر در پایه پولی شود و دلار دچار نوسان شود، دیروز به دکتر تقوی‌نژادگفتم همین میزان را هم برگردانید. ما گذشتیم تا مبادا درخواست من موجب تزلزل نشود. به هر حال باید توجه کرد که اگر از کرونا شکست بخوریم، پایه‌های نظام را دچار تزلزل خواهیم کرد که اصلا این اتفاق نخواهد افتاد. ما گفتیم نکند با این پول پایه پولی و معادلات اقتصادی دچار مشکل شود. گفتم همین میزان را هم برگردانند. از این به بعد ما لب فرو می‌بندیم. همکاران من اگر حقوق نگیرند هم کار می کنند. ما برای فدا کردن جان آمده ایم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما پول نمی‌گیریم اما کار می‌کنیم، جانفشانی می‌کنیم و نخواهیم گذاشت در عرصه مقابله با کرونا از هیچ کشور اروپایی عقب بیفتیم گفت:

ما با همت و رشادت مدافعان سلامت در کنار مردم بزرگ منش این مملکت کرونا را به لطف خدا شکست خواهیم داد و این وعده الهی است و بر آن تردید ندارم. به روح همه شهدا درود می فرستم و امیدواریم با همدلی و وفاق بتوانیم این راه پر فراز و نشیب را سر کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان