واکسن کرونا به دلیل تحریم ها تا یک سال آینده به ایران نخواهد رسید | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 16:09

واکسن کرونا به دلیل تحریم ها تا یک سال آینده به ایران نخواهد رسید

شماره: 10503
Aa Aa

رییسی گفته مراکزی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، قطعا تعطیل خواهند شد؛ مردم در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران؛
واکسن کرونا به دلیل تحریم ها تا یک سال آینده به ایران نخواهد رسید

اگر مردم مشاهده کردند که در جایی پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا رعایت نمی‌شود با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند.

به گزارش اسپادانا خبر، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران در یک برنامه تلویزیونی گفت:

تاکنون به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی ۲۸۲ هزار واحد را پلمب کرده‌ایم. از امروز این موضوع تشدید می‌شود. اتحادیه ها، روسای اصناف و وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی ملزم به رعایت هستند. برای گیرندگان خدمت هم جریمه‌ای که فعلا در نظر گرفتیم، عدم ارائه خدمت است. یعنی به فردی که ماسک ندارد، خدمت ارائه نمی‌شود. به عنوان مثال اگر فردی بدون ماسک وارد یک پاساژ شد، باید از ورودش ممانعت شود، اگر این اتفاق نیفتاد و حضور افراد بدون ماسک چند بار تکرار شد، به مدیر پاساژ تذکر داده می‌شود و اگر باز هم این موضوع مورد توجه قرار نگرفت، پاساژ تعطیل می‌شود.

علیرضا رییسی افزود:

اگر یک شهرستان وضعیت قرمز دارد، نیازی نیست که کل استان یا شهرستان را تعطیل کنیم چراکه امکان‌پذیر هم نیست اما بحث بازگشت و رعایت پروتکل‌ها حرف درستی است. بر همین اساس یکی از برنامه‌هایی که از امروز با شدت بیشتری اعمال می‌شود این است که مراکزی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، قطعا تعطیل خواهند شد. در این مدت هم ۲۸۲ هزار امکنه و صنف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها تعطیل شدند و این اقدام تشدید می‌شود. هوشمندسازی به این معنا است که نقطه مشکل‌زا را ببندیم. طبق ارزیابی ما از اردیبهشت ماه که در پایین‌ترین سطح بیماری بودیم اما بعد از آن به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها بیماری یک موجی گرفت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد:

این بیماری واکسن ندارد و تا یکسال دیگر هم واکسن به دست ما نمی‌رسد. حتی اگر تا دو ماه دیگر هم واکسن در اروپا و آمریکا تولید شود که نمی‌شود باز هم به دست ما نخواهد رسید. زیرا اولا ما در تحریم هستیم و اگر در آمریکا تولید شود، به راحتی به دست ما نخواهد رسید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان