سپاه ۷۳ فروند موشک بالستیک به اقلیم شمال عراق شلیک کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:54

سپاه ۷۳ فروند موشک بالستیک به اقلیم شمال عراق شلیک کرد

شماره: 19646
Aa Aa

سپاه می گوید هدف این حملات انهدام مواضع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی با موشک های نقطه زن و پهپادهای تهاجمی و انهدامی بوده است.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران؛
سپاه ۷۳ فروند موشک بالستیک به اقلیم شمال عراق شلیک کرد

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در مرکز هدایت عملیات ضد تروریست‌های ضدایرانی مستقر در اقلیم شمال عراق با اشاره به عملیات امروز (چهارشنبه) گفت:

در عملیات رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در عمق اقلیم شمال عراق تاکنون ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین‌ به‌ زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف مورد نظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آن‌ها شده‌ است.

وی افزود:

در مرحله جدید عملیات این اهداف که در ۴۲ نقطه پراکنده و در مواردی از همدیگر ۴۰۰ کیلومتر فاصله داشته‌اند به‌ طور قطعی متعلق به گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی بوده‌ است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری مقامات اقلیم شمال عراق برای جمع‌آوری بساط گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و توطئه‌گر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت:

عملیات رزمندگان اسلام تا خلع سلاح کامل گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی تجزیه‌طلب لانه کرده در اقلیم شمال عراق ادامه دارد.

  •  

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه نیز در اطلاعیه‌ای از آغاز مرحله جدید عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) این نیرو  خبر داد و نوشت هدف «انهدام مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق با موشک های نقطه زن و پهپادهای تهاجمی و انهدامی» بوده است.

حملات ایران به مواضعی در اقلیم کردستان عراق برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد.

این حملات مواضعی در شمال اربیل، شرق سلیمانیه در شهرهای کویسنجق، شیراوا و مناطق مجاور دیگر از جمله سیدکان را هدف قرار داد.

پهپادهای ایران مقر حزب دموکرات کردستان ایران را در کویسنجق در اطراف سلیمانیه بمباران کردند که خسارات جانی و مادی در پی داشت.

پهپادهای ایرانی، مقرهای حزب کومله در جنوب سلیمانیه را نیز بمباران کردند که خسارت های مادی بسیاری در پی داشت و هنوز از حجم خسارت های جانی اطلاعاتی در دست نیست.

مقامات محلی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که حملات ایران به مواضع گروه های مخالف کرد ایران در شمال اربیل و شرق سلیمانیه، منجر به کشته شدن دست کم 5 نفر و مجروح شدن ده ها نفر شد.

«سامان برزنجی» وزیر بهداشت دولت ایالتی اقلیم کردستان گفتهد که بمباران مناطقی از کردستان عراق توسط ایران 9 کشته و 32 زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری رسمی عراق به نقل از احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که سفیر ایران در بغداد در پی حملات مستمر ایران به شمال عراق فورا احضار و یادداشت اعتراضی شدید اللحنی به او تسلیم می شود.

همچنی، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدامات تنش زا و یکجانبه وضعیت امنیتی را پیچیده می کند و بر منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که دولت عراق با هرگونه منطق نظامی برای مقابله با چالش های امنیتی مخالفت می کند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که وزارت خارجه به شدت حمله توپخانه ای و موشکی از سوی ایران همزمان با 20 پهپاد حامل مواد منفجره به 4 منطقه در اقلیم کردستان عراق را که شماری کشته و مجروح برجا گذاشت محکوم می کند:

این اقدام خطری است که امنیت و حاکمیت عراق را تهدید و ترس و وحشت در میان غیرنظامیان را تشدید می کند.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که از نزدیک تحولات پی در پی بمباران را دنبال می کند و به هر آنچه که عدم تکرار این حملات را تضمین کند و با بالاترین مواضع دیپلماتیک روی خواهد آورد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد:

هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق در بیانیه ای اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان با این ایده که با آن می توان به عنوان حیات خلوت منطقه تعامل کرد به گونه ای که همسایگان به صورت روتین و بدون مجازات حاکمیت آن را نقض می کنند مخالف است.

یونامی با اشاره به اینکه دیپلماسی موشکی عملی بیهوده است که عواقب وخامت باری دارد تاکید کرد که حملات به اقلیم کردستان باید فورا متوقف شود.

عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این باره گفت:

گلوله‌باران مواضع ضدانقلاب و مقرهای دشمن در آن سوی مرزهای شمال غرب کشور و اقلیم شمال عراق در راستای رویکرد راهبردی ما محسوب می شود. ما به دوستان خودمان در منطقه اقلیم اعلام کرده ایم که سنگر گرفتن و ایجاد پایگاه توسط دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه اقلیم قابل پذیرش نیست. مدتی است که ضدانقلاب از منطقه شمال غرب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی و توسعه جوّ ناآرامی به کشور تعرض و رخنه کرده اند و دربرخی از اغتشاشات منطقه شمال غرب نیز این عناصر ضدانقلاب دستگیر شده اند لذا مجبور به دفاع شدیم و واکنش نشان دادیم و منطقه پیرامونی نوار مرزی را گلوله‌باران کردیم. درحقیقت ما اجرای مأموریت کرده و از منافع انقلاب اسلامی دفاع می کنیم و ضدانقلاب را هر جایی که سنگر ایجاد کند و منشأ عملیات علیه امنیت جمهوری اسلامی و ملت ایران شود و بخواهد حرکت های تروریستی را هدایت و رهبری کند مورد اصابت قرار خواهیم داد و مقرهایی هم که اخیرا مورد هدف واقع شدند، بیشترین نقش را در حوادث اخیر چند روز گذشته داشتند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان