شرکت در انتخابات رأی به جمهوری اسلامی است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 8:12

شرکت در انتخابات رأی به جمهوری اسلامی است

شماره: 24241
Aa Aa

طی یک دهه گذشته به علت وجود تفکراتی که سازگار با آرمان‌های انقلاب نبود کشور و انقلاب ضربه خورد| بنای ما اجرای تمام تعهدات بر زمین مانده است.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
شرکت در انتخابات رأی به جمهوری اسلامی است

 محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و یادواره شهدای روحانی فامنین در مسجد اعظم این شهرستان گفت:

کودکان غزه درس مقاومت می دهند و درس مقاومت امروز از کودکان غزه به جهان و همه دنیا در حال مخابره است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، او افزود:

طی یک دهه گذشته در شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به علت وجود تفکراتی در حوزه مدیریت اجرایی که سازگار با آرمان‌های انقلاب نبود کشور و انقلاب ضربه خورد. جبران این عقب ماندگی‌ها باید به سرعت انجام شود بنابراین امروز دولت بنای خود را جبران عقب ماندگی‌ها گذاشته است. بنای ما اجرای تمام تعهدات بر زمین مانده گذشته است. ما یک دهه ضعیف را پشت سر گذاشتیم و باید به سرعت به جلو پیش برویم.

وی گفت:

امسال در شورای فرهنگ عمومی کشور سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به نام شهدای گمنام نام گذاری شد چرا که آنها این گمنامی و نداشتن مزار را از بانوی دوعالم و مادر سادات به ارث بردند.

او اظهار کرد:

از ابتدای ورود تجدد و مدرنیته به ایران، دشمن دنبال ایجاد دیواری ضخیم بین علم و دین و ایجاد فاصله بین اصحاب دین و علم جدید بود بنابراین دانشگاهیان به حوزویون لقب مرتجع و حوزوی یون به دانشگاهیان لقب عناصر وابسته وغرب زده دادند و آنها می‌خواستند این دیوار بی اعتمادی را بالا ببرند اما شخصی همچون شهید مفتح این دو قطبی را برهم زد و نشان داد در مکتب اسلام و اهل بیت (ع) بین دانش نوین و دانش دنیوی و دینی اگر در خدمت به جامعه و اعتلای اخلاق و معرفت انسان باشند فاصله‌ای نیست. علم اگر در هر ۲ فضای حوزه و دانشگاه در خدمت رشد، تعالی، معنویت، پیشرفت، عمران و آبادانی قرار بگیرد محترم و مقدس و مورد احترام است. به برکت انقلاب و شهدایی همچون شهید مطهری و مفتح امروز از دوگانگی در حوزه و دانشگاه خبری نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری گفت:

شرکت در انتخابات فارغ از هر گرایش رأی به جمهوری اسلامی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان