شورای نگهبان از رد صلاحیت شدگان خواست دوباره ثبت نام نکنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 14:30

شورای نگهبان از رد صلاحیت شدگان خواست دوباره ثبت نام نکنند

شماره: 10892
Aa Aa

کدخدایی گفته از جهات قانونی افراد می‌توانند در هر زمان ثبت نام کنند اما می‌توان توصیه کرد افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند دیگر ثبت نام نکنند.

در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان عنوان شد؛
شورای نگهبان از رد صلاحیت شدگان خواست دوباره ثبت نام نکنند

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود در خصوص واگذاری نظارت بر نامزدهای شورای شهر به شورای نگهبان اظهار کرد:

دوستانمان در مجلس چنین نظری دارند که با توجه به اینکه مجلس سازوکار نظارت موثر در بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را ندارد این کار را به شورای نگهبان واگذار کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، کدخدایی در مورد نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان گفت:

نظارت یک امر عقلانی است. در گذشته قانونی برای تشکیل هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان تشکیل شد که ظاهراً آن هیات کارایی لازم را نداشته است و در چنین وضعیتی پیشنهاد می‌شود که یک مکانیزم نظارتی دقیق‌تری باشد نه اینکه الزاماً نظارت به دست شورای نگهبان باشد. طبیعتاً در شورای نگهبان ما هر چهار سال یکبار این نظارت‌ها را داریم.

کدخدایی در خصوص اعلام برخی از اسامی برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: شورای نگهبان هنوز درگیر انتخابات نشده است و در این زمینه ورود نکرده و اقدامی نیز نکرده است. از جهات قانونی افراد می‌توانند در هر زمان ثبت نام کنند اما می‌توان توصیه کرد افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند، دیگر ثبت نام نکنند.

وی درباره اظهارنظر جنتی درباره ضرورت نظارت دائمی شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس بیان کرد:

بیانات آیت‌الله جنتی ناظر به قانون اساسی و سیاست‌های کلی و لزوم اعمال یک نظارت موثر و واقعی نسبت به نمایندگان بود. در بین چهار سال مکانیزم‌های مختلفی ممکن است به وجود بیاید هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان می‌تواند موثرتر و کارآمدتر باشد و قوانینی که مورد بحث می‌شود جنبه پیشگیرانه‌اش بیشتر باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان