صلاحیت بیش از هزار نفر تایید شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 3:14

صلاحیت بیش از هزار نفر تایید شد

شماره: 24464
Aa Aa

این تعداد افراد در مرحله قبل از سوی هیات‌های نظارت صلاحیت‌شان تایید یا احراز نشده بود که در بررسی در شورای نگهبان صلاحیت‌شان احراز و مورد تایید قرار گرفت. مهلت بررسی صلاحیت‌ها در این شورا ۳۰ روز است و ۲۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران؛
صلاحیت بیش از هزار نفر تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران از تایید صلاحیت بیش از هزار داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در این شورا خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، هادی طحان‌نظیف عنوان کرد:

این تعداد افراد در مرحله قبل از سوی هیات‌های نظارت صلاحیت‌شان تایید یا احراز نشده بود که در بررسی در شورای نگهبان صلاحیت‌شان احراز و مورد تایید قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه هنوز بررسی صلاحیت‌ها در مرحله شورای نگهبان به پایان نرسیده است گفت:

بر أساس قانون اعضای شورا در این مرحله شخصا به بررسی شکایات می‌پردازند و اکنون اعضای شورای نگهبان در حال بررسی اعتراضات داوطلبانی هستند که صلاحیت‌شان در هیات‌های نظارت رد شده بود یا احراز نشده بود. فقها و حقوقدانان عضو شورای نگهبان در این مرحله پرونده‌های داوطلبان را بررسی می‌کنند و در صورتی که نیاز باشد با داوطلبان تماس می‌گیرند یا آن‌ها را به ملاقات حضوری دعوت می‌کنند و دفاعیات و پاسخ‌های آن‌ها را دریافت می‌کنند. این اقدامات به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و ادامه دارد.

طحان‌نظیف گفت:

مهلت بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان ۳۰ روز است که این بررسی‌ها حدود ۲۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

او اعلام کرد که اسامی داوطلبان تایید شده تا ساعاتی دیگر به وزارت کشور ارسال می‌شود و در صورتی که در روز‌های آینده نیز تعداد قابل توجهی از داوطلبان تاییدصلاحیت شوند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان