علت صدای انفجار در آسمان نطنز اعلام شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:33

علت صدای انفجار در آسمان نطنز اعلام شد

شماره: 15963
Aa Aa

فرمانده پدافند هوایی منطقه نطنز می گوید برای ارزیابی آمادگی میدانی یکی از سامانه‌های موشکی منطقه در فضای کاملاً امن آزمایش شده است.

در فاصله ۲۰ کیلومتر مجتمع شهید احمدی روشن؛
علت صدای انفجار در آسمان نطنز اعلام شد

از سایت موشکی روستای عباس آباد بخش بادرود یک فروند موشک به آسمان پرتاب شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از صدا و سیما، موشک پدافندی با هدف آزمایش واکنش سریع نسبت به تهاجم احتمالی شلیک و با هدایت سایت پدافندی منطقه در آسمان منفجر شده است.

امیر شاهین تقی‌خانی، سخنگوی ارتش درباره شنیده شدن صدای انفجار در آسمان نطنز گفت:

ساعتی پیش برای ارزیابی آمادگی میدانی یکی از سامانه های موشکی منطقه آزمایش شد و این آزمایش برای ارزیابی سامانه های مستقر در منطقه صورت گرفت. این گونه تمرینات در فضای کاملا امن و در هماهنگی کامل شبکه یکپارچه پدافندی صورت گرفت و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

فرمانده پدافند هوایی منطقه نطنز نیز گفت:

برای ارزیابی آمادگی میدانی یکی از سامانه‌های موشکی منطقه آزمایش شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

برای ارزیابی سامانه‌های مستقر در منطقه این گونه تمرینات در فضای کاملاً امن و با هماهنگی کامل شبکه یکپارچه پدافندی صورت می‌گیرد.

صدای انفجار مهیب در آسمان بادرود از توابع شهرستان نطنز و در فاصله نزدیک به ۲۰ کیلومتر مجتمع شهید احمدی روشن شنیده شده است.

یک منبع مطلع محلی به ایرنا گفت که انفجار در منطقه کویری شهرستان نطنز ارتباطی با تاسیسات هسته ای نداشته و هیچ گونه آسیب و یا تلفاتی نیز در بر نداشته و موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.

وی که خواست نامش اعلام نشود اظهارکرد:

این انفجار ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه در آسمان شهرستان نطنز در منطقه کویری اتفاق افتاده و ربطی به تاسسیات هسته ای نطنز ندارد. هیچگونه درگیری هوایی در منطقه روی نداده است. این تک شلیک پدافندی در منطقه کویری این شهرستان جای هیچگونه نگرانی ندارد و موضوع در دست بررسی است.

یک شاهد عینی نیز به خبرنگار ایرنا گفت:

مردم بادرود این صدا را به همراه نوری که نشان از انفجار یک شی در آسمان این شهر بود مشاهده کرده‌اند.

خبرگزاری نسیم هم نوشت:

«شدت انفجار در نطنز به حدی بود که موج انفجار باعث آسیب به در بعضی خانه‌ها شده است.»

پیش‌تر، رمضانعلی فردوسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره گزارش‌هایی مبنی بر شنیده‌شدن صدای انفجار در فضای آسمان نطنز اظهار کرد:

صدایی شبیه به انفجار در ساعت ۲۰:۱۵ امشب در نطنز شنیده شده است که علت این انفجار هنوز مشخص نیست و خبر موثقی در این باره نداریم اما مسئولان نظامی و انتظامی در حال بررسی منبع و علت این انفجار هستند. تنها با صراحت می‌توانیم بگویم که خوشبختانه هیچ ضرر مالی و جانی حادث نشده است. بنده در هنگام این رخداد در حال رانندگی بودم و صدایی نشنیدم و نتیجه نهایی بررسی‌ها فردا اعلام خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان