فرمانده ارتش ایران تحریم شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 16:23

فرمانده ارتش ایران تحریم شد

شماره: 21505
Aa Aa

معاون وزیر خزانه داری ادعا کرده زندان های ایران آوازه بدی در خصوص بدرفتار، شکنجه و مرگ دارند. زنان زندانی به ویژه از خشونت جنسی، شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه غیرانسانی و تحقیرآمیز رنج می برند.

در روز جهانی زن و به بهانه نقض حقوق بشر؛
فرمانده ارتش ایران تحریم شد

وزارت خزانه داری آمریکا در روز جهانی زن و به بهانه نقض حقوق بشر تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.

 به گزارش اسپادانا خبر، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد:

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری چندین مقام و نهاد حکومت ایران از جمله دو مقام ارشد در سیستم زندان این کشور را که مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه زنان و دختران بوده اند تحریم می‌کند.

در این بیانیه ادعا شده است:

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری همچنین  فرمانده ارشد ارتش ایران و یکی از رهبران عالی رتبه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین یک مقام ایرانی که در مسدود کردن دسترسی به اینترنت در ایران نقش محوری داشته است را تحریم می کند. سه شرکت ایرانی و مدیران آنها نیز به دلیل ممکن ساختن سرکوب خشونت آمیز معترضان توسط  نیروهای انتظامی ایران تحریم می شوند. زندان های ایران آوازه بدی در خصوص بدرفتار، شکنجه و مرگ دارند. زنان زندانی به ویژه از خشونت جنسی، شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه غیرانسانی و تحقیرآمیز رنج می برند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد:

آمریکا، همراه با شرکا و متحدان خود در کنار زنان ایران که مدافع آزادی های اساسی در مقابل حکومتی بی رحم هستند می ایستد. حکومت ایران زنان را به عنوان شهروندان درجه دوم می‌داند و تلاش می کند صدای آنها را به هر وسیله ممکن سرکوب کند. ما به اقدامات خود علیه حکومتی که  همچنان از شهروندان خود به ویژه زنان و دختران سوء استفاده  می کند و علیه آنها خشونت به کار می برد ادامه خواهیم داد.

علی چهارمحالی، داریوش بخشی، رضا اصغریان، بهرام عبداللهی‌نژاد، غلامرضا رمضانیان ثانی، مهدی امیری، سید عبدالرحیم موسوی و حبیب شهسواری و شرکت انطباق گستر سپهر، موسسه ناجی پارس امین و شرکت ناجی پاس به بهانه ارتباط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان