لغو تمام تحریم‌ها شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 22:09

لغو تمام تحریم‌ها شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات است

شماره: 15831
Aa Aa

او با اشاره به مواضع تروئیکای اروپا گفته کشوری که بر سر میز مذاکره می‌نشیند باید بتواند سیاست‌ مستقلی را دنبال کند و گرنه چرا پای میز مذاکره باشد؟

باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران؛
لغو تمام تحریم‌ها شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات است

باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران گفت:

هر گونه پیشرفت در مسیر مذاکرات باید با لغو همه تحریم‌های آمریکا همراه باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت وگو با تارنمای روزنامه ایندیپندنت ادامه داد:

تضمینی مبنی بر اینکه دولت آینده در واشینگتن یک بار دیگر مانند دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا از توافق خارج نشود، وجود ندارد. دولت فعلی آمریکا در حال تکرار برخی از اشتباهات سلف خود است و به سیاست شکست خورده فشار حداکثری بر تهران که موجب سرگردانی سیاسی آمریکا شده ادامه می‌دهد. لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده در چارچوب کارزار فشار حداکثری شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات است. دریافت تضمین از طرف دیگر برای عدم خروج از توافق، عدم اعمال و اجرای تحریم‌های جدید و همچنین عدم بازگرداندن تحریم‌های پیشین برای جلوگیری از این احتمال است که بی نظمی سیاسی در آمریکا تاثیر بر رفتار بین المللی این کشور داشته باشد. متأسفانه سیاست شکست خورده تداوم فشار حداکثری که در دولت ترامپ آغاز شد در دستور کار دولت بایدن باقی مانده است. بایدن باید تحریم‌ها را به منظور رها کردن خود از سردرگمی سیاسی و تعقیب سیاست‌های غیر انسانی و شکست خورده دولت ترامپ لغو کند. 

او در مورد بد عهدی تروئیکای اروپایی نیز بیان کرد:

اروپایی‌ها باید با اجرای گام‌های عملی برای رفع تحریم‌ها عدم پایبندی خود به برجام را جبران کنند. ما مواضع کشورهای دیگر را با توجه به منافع خود می سنجیم و تماس و تعامل آنها با آمریکا برای ما موضوع بحث نیست. کشوری که بر سر میز مذاکره می‌نشیند باید بتواند سیاست‌های مستقلی را دنبال کند و گرنه چرا باید پای میز مذاکره باشد؟

 

منبع| ایرنا

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان